tisdag 18 augusti 2015

Schweiz

Tre glada påväg till planet

Arlanda-Zürich. En liten ostpaj, Cola å en flaska vitt vin. 

Lämnade solen i Sverige å möttes av gråa moln och ihållande regn. Vi försökte verkligen inte prata om regnet, men det var svårt.

Fredagskvällen innehöll god mat å testning av olika viner från Aigle å närområdet. Gott gotti gott gott...

Å solen tittade fram innan den gick ner.

På lördagen lämnade vi Aigle å åkte upp till les diableret. I detta hus sov vi och det var här Carro och Yves bjöd in till fest. 

Utsikten från vårt fönster. 

Redo för fest med lite sjuttiotalstema. 

Värden å värdinnan bjöd på god mat och goda drycker. Ca 50 gäster i blandade åldrar. Kvällen har bara börjat. 

Asså guuuu vilka goda tårtor. Testade en bit av varje. Närmast kameran vann. 

Coola killar. 

Kvällens partyanimals. 

Men allt har ju ett slut och söndag morgon tåg vi tåget ner till Aigle, bytte till tåg mor Geneve å sen vidare med flyg hemåt. 

Tack Schweiz, tack Carro och Yves för er generositet och tack till era barn som tog hand om oss och tolkade när vi inte förstod all franska som talades till oss. 

Och speciellt tack till Mari och Monica som tog hand om mig på flyget. Speciellt när tårarna rann å jag verkligen inte trodde att jag någonsin igen skulle få se mina barn å min familj igen. Utan er hade det blivit bilresa hem till Sverige igen. 

Peace. 


2 kommentarer:

Mari sa...

Tack goa du för att jag fick umgås med dig, Monica o Carro hela helgen. Tack även för sängplatsen, god mat och roadtrip på landet:) Nästa gång kanske det är jag som behöver en hand att hålla i.
Puss

CiCCi sa...

Du är välkommen anytime! Finns oftast en säng ledig. Kommer alltid å ställa upp om du behöver en hand eller en tröstande kram. Puss på dig