lördag 7 augusti 2010

Kul å tråkigt

Igår var jag i skogen och plockade blåbär med mamsen. Fick ihop 2 liter som sen mor rensade. Snällaste mamman ever! Hittade inte bara söta blåa bär.



Det får nog ta å bli en hårdbrömacka med smörstekta svampareller i em. Mums!

Igår klaga E lite om ont i halsen, huvudet och magen och han såg ganska hängig ut. Men de gick liksom i perioder, precis som det gör med barn, ena stunden cyklade han och sprang och nästa lutade han sig mot mig och gav ifrån sig små ynkliga läten.

Men så i morse hade han feber och ännu ondare i halsen.

Så istället för att vara i Mariefred nu och vara på dop och prata med tre av mina bästa vänner som jag typ aldrig träffar för den ena bor i Schweiz och dom andra två iochförsig bor i Sverige men alldeles för långt bort ändå, så sitter jag här hemma och funderar på vad jag ska göra av den här dagen. E sitter å tittar på tv och får i sig lite köttbullar och makaroner. Just nu verkar han ganska pigg. Skönt. Jag hoppas att det bara är en lite förkylning så det inte är halsfluss, men bättre å ta en lugn dag. Det är ju dessutom fortfarande semester så han får gärna bli frisk snabbt.

Tror jag tar å bakar några blåbärsmuffins. Mums!

2 kommentarer:

Anette D sa...

Har också plockat blåbär men inte hittade jag några kantareller :(
I skobyskogen har dom torkat bort och inga nya verkar ha kommit.Får ta skånela skogen kanske?? ;)eller vart var ni? He he
Kram Anette

CiCCi sa...

Anette: Hehe, den skogen låter du bli...;-) Dom var ännu inte så stora, men först till kvarn heter det ju så det var bara att passa på. Fortsätter det här regnadet och värmen så poppar det nog upp gulingar i skogen med full fart snart. Kramis och lycka till med plockandet.