onsdag 18 augusti 2010

Hos sjukgymnasten

Jag går nu regelbundet till sjukgymnasten och han försöker få bort värken så jag kan träna mer. Vi har provat Tens maskin. Den fick jag ont i bröstryggen och huvudet av. Provat masage. Den fick jag grym huvudvärk av. Och nu Akupunktur. Vet inte om det fungerar heller eller om jag bara har träningsvärk av alla övningar jag gör morgon och kväll. Men så har jag börjat jobba igen och det påverkar ju såklart. Men kanske den funkar lite. Det gör ju ont under självaste behandlingen, men jag ger mig inte. Provar nog vidare. Och tränar.

Och när jag ligger där på britsen med nålar i ryggen och tittar ner på golvet ser jag gubbar i golvmattan. Det är en grön laminat matta och där kan man föreställa sig att det är gubbar...hm..
Ja det kanske låter helt obegripligt, men det finns inte så mycket att göra när sjukgymnasten snurrat på nålarna och lämnar mig ensam fem minuter.

1 kommentar:

Anonymous sa...

Jag håller tummarna för att akupunkturen hjälper. Den är något som jag tror på istället för piller.
Mamma