torsdag 12 augusti 2010

En sista kväll

Nu ligger han åter i sin säng och jag tror jag hör att hans andetag blivit lite långsammare och djupare. Tänk att han varit hos mig i nästan tre veckor nu och ikväll är sista kvällen av dom tre veckorna. Känns som vanligt och jag tycker tiden gått alldeles för fort. Imorgon åker han till sin far och till sin lillasyster som är alldeles ny. Det blir nog både spännande och omtumlande för min lilla gos. Kanske därför han sover så oroligt i sin säng om nätterna. Eller så är det att hans mamma alltid har ont och inte orkar göra nåt och inte kan jag lägga mig ner i hans säng som förr. Det gör bara för ont. Aldrig har han tjatat så mycket som nu att han vill att jag ska sova där för han inte kan somna om mitt i natten. Han har blivit så liten igen. Han minskade från åtta till fem igen.

Men snart är han här igen. På onsdag ligger han i sin säng här igen och sover. Förhoppningsvis sover han hela natten. Och jag med.

Inga kommentarer: