onsdag 3 november 2010

Sådär ja

Har varit ledig sen i måndags och passat på att umgås med lilla sonen eftersom det är höstlov.

I måndags tog vi på 3D glasögonen och besökte bion i Kista. Tittade på Dumma mig som var riktigt bra. Många skratt blev det.
Sen på kvällen ville E sova borta hos en kompis. Det bär mig emot att låta honom göra det, men ibland måste jag väl låta honom göra det. Det känns bara lite som slöseri med tid när han inte är här jämt.

Igår tisdag vaknade jag och undrade vad jag gjorde hemma eftersom inte E var där. Men jag passade på att plocka undan lite sommarkläder och vika tvätten som tvättades på måndagen. Sen fick jag med mig E hem till mor och far. E ville absolut inte men som han borde lärt sig vid det här laget så vinner jag nästan jämt.
Systeryster och två underbara barn var där. Vi hann leka och byta till vinterdäck på min bil innan det var dags att åka hem igen. E skulle på hockeyträning och vi skulle hämta tre grabbar till som skulle träna. Jag hann med lite träning jag med på kvällen. En promenad i spöregnet med Js syster.

Idag blir det lunch med bästa Sabina och hennes grabbar och en liten bowling efter det. Grabbarna ska bowla alltså. Sen är det Es pappas tur att få gosa med det underbaraste som finns.

Gillar verkligen att vara ledig. Borde ta jobbet som hemmafru istället. Speciellt nu när det snart är jul och massor med saker som man kan göra.

Appropå jul. Igår när jag var hos mor och far fick jag med mig hem en perfekt jultidning.



Sådär ja, äntligen en tidning att få riktigt julkänsla till.

För ni vet väl att det snart är jul!!




type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" />


            
            
            
            

4 kommentarer:

Sabina sa...

Jaaaaa jag veeet å det är sååååå najsigt. Vet inte hur många gånger jag har sagt det här hemma att snart snart får man ta fram ljusstakar å stjärnorna;) Yeeeeeeeeej.

Visst är det skönt att vara hemma, alldeles underbart faktiskt. Love it. Det är kanon att jobba 50% å jag är sååå tacksam över det. Är du ledig något inför julen eller kanske efter??

Ses snart min smultronblomma.

pussa

CiCCi sa...

Å så härligt att få ett par timmar med dig. Känns så skönt att få gråta och skratta ett tag. Jag är ledig mellan jul å nyår iaf. Verry underbart. Tack för idag. Puss

Londongirl sa...

Låter som du och Sabina haft en mysig dag där med killarna. Åh, vad sånt är guld värt eller hur? :-)

Idag har Amelia JUL kommit...du har väl inte missat den?? :-))

Skönt att det finns fler som är lika julgalna som en själv. ;-)

Kraaaaamar!

CiCCi sa...

Londongirl: Jaaa, mamma skicka sms imorse att hon köpt den. Underbart ju. Kramar