söndag 21 november 2010

Oh My Good!!

Jag har varit i mathimlen. Och jag ville inte att det skulle ta slut.

Var bjuden hem till bästa snyggast Sabina igår på en helt otrolig middag. Hon hade bjudit in sin kockande bror (som kommit på andra plats i kocksm) och han hade fixat iordningen en sex rätters! med tillhörande drycker.

Två förrätter:
Råraka med kalixlöjrom.
Potatis och löksoppa med laxtartar.

Två huvudrätter:
Musslor i vitvinsås
Lamm med blomkålspuré

Två efterrätter:
Lakritspannacotta
Chokladmousse med jordgubbar

Allt var helt otroligt gott. Alla tillbehören passade utmärkt och vinerna och ölen smakade så fantastiskt ihop med maten. Det går inte att beskriva hur himla gott det var. Tillexempel var det choklad i såsen till lammet. Brödet han bjöd till var hembakat. Har helt ärligt aldrig ätit något så otroligt gott tidigare. Jag har ju tillochmed testat musslor nu, något som jag varit livrädd för tidigare. Å soppa som jag aldrig äter för jag inte gillar det....den tallriken slickade jag nästan ren.

Idag känner jag mig lycklig. Ont i huvudet, men lycklig!

2 kommentarer:

Sabina sa...

Jaaa jösses så gott det var, en riktig matsensation;)
ALLT var verkligen gott, men lammet å såsen var bäst;) hehehe
Tack för att du kom, å tack för att du badade bastu med mig så att vi fick snacka lite.
Love u.

Puss

CiCCi sa...

Tack för att jag fick komma och tack för att du lyssnar. Du är en fantastisk vän. Love you too. Puss