lördag 29 augusti 2009

Uppladdning

Tjejmilen, bara 24 timmar till start. (Ja kanske inte för mig, men för eliten.)

Jag har tänkt på det där med uppladdning. Ska man vara riktigt pigg å alert borde man såklart ta det ganska lugnt idag. Men jag har tänkt mig följande:

Min uppladdning började redan i veckan med skavsår på båda hälarna som jag skrev i förra inlägget. Sen har jag tagit en beställning till en av cheferna på jobbet som firar sin 50 årsdag och sin prestation i Svenska klassikern idag. Har bakat vaniljbullar, fudgekaka, nötkolakakor, ingefärskolakakor och tårta. Gjorde det sista på tårtorna i morse. Så det har blivit ett par sena kvällar för vem behöver sova? Eller? Hursomhelst.
Idag har jag börjat morgonen lite lugnt med att bli väckt efter 6 timmars sömn av min alldeles bedårande sju åring. 06.05 tassade han in till mig och sa: "mamma jag kan inte sova". Why? Why? WHY???? Det är ju förbövelen helg!. Vareviga dag måndag till fredag är det en kamp att få honom ur sängen och när det äntligen är helg och kanske en aningens tid för sovmorgon då vaknar han fem minuter innan han i veckan måste ur sängen. Suck.

Försökte verkligen att få sova vidare, men halv sju gav jag upp efter att ängeln vägrade låta mig sova vidare. Upp och duscha, lägga pussel, fixa frukost, väcka Caesar, äta frukost, chefen hämtar bakverken, gå på fotbollsskola. Så det var min förmiddag.
Nu är det alldeles strax dags att göra iordning sig för att först åka till Huddinge på 40 års kalas. Kusin vitamin fyller år. Sen vidare till Täby för att gratta chefen och få i sig lite middag. Sen hem å sova...förhoppningsvis iaf.

E har lovat att inte väcka mig imorgon, men det blir ju en tidig morgon iaf. Tänkte försöka hinna med att fixa lite picknick mat till dom som inte springer också. Bara lite smarriga pannkakor. Såna som jag fick nere hos kompis M i somras.

Snacka om att jag kommer att vara laddad av kraft inför tjejmilen. Wohoo.

6 kommentarer:

Mari sa...

Lycka till i morgon.

Kram

Anonymous sa...

ha kul imorrn, cicci!
lycka-till-spark-på-rumpan kommer här! ;)
kram jennie

Sabina sa...

Hejahejaheja;) Lycka till idag snäckis;)
Puss å kram

CiCCi sa...

Tack tack mina vänner. Jag kommer strax med en uppdatering om hur det gick. Kramar till er i mängder

Anette sa...

Hoppas det gick bra på tjejmilen!
Jag undrar om man skulle kunna få ett recept på Fudgekakan?Det lät så gott.Snälla.....
Kram Anette

CiCCi sa...

Anette: JOdå, det gick bra. Ok, lägger ut fudgekaka-receptet snart. Håll utkik! Kram