tisdag 18 augusti 2009

Sömn

I söndagskväll när E skulle sova satt Fru D i sin lägenhet och var arg igen. Hon skrek och gormade. Hörde inte att hon fick något svar så jag antar att hon prata med någon i telefon. Precis som hon brukar göra alltså. E gillar inte när hon svär och skriker och jag har ett par gånger varit påväg in för att säga åt henne att dämpa sig eller byta rum. Men fegis som jag är så har jag inte vågat. Nu var "Caesar" här så han gick in och bad henne dämpa sig eftersom sonen inte kunde somna. Hon blev såklart ganska arg och påminnde om att jag för ett år sen borrade i mina väggar. Känns sådär just nu med grannsämjan...

Sen E kom till mig för lite mer än tre veckor sen har han och jag delat säng eller rum ganska ofta vilket har resulterat i att han varje natt vaknar och ropar. Varje natt har min sömn alltså störts och jag får bara svårare och svårare att somna om. Han vill väldigt gärna komma in till mig och sova vidare, men när min allra käraste "Caesar" sover hos mig är det trångt i min 120 säng. Då kryper jag ner i Es 90 säng istället och ligger där en stund tills han somnat om. Sen går jag tillbaka till min säng och ska somna om är det meningen, men det är det som har blivit svårare och svårare.

Som i natt..

22.30 somnar jag i famnen på min älskade.
Jag vaknar 01.24 av något. "Caesar" snarkar och jag kan inte somna om.
02.10 vaknar E och ropar. Går dit och lägger mig och tänker att jag somnar där eftersom jag inte vil putta på "Caesar" för mycket, han ska väl få sova han med. Så kors i taket, jag somnar faktiskt om där.
03.10 vaknar jag och saknar "Caesar". E sover. Går tillbaka till min säng och kryper ner brevid snarkande "Caesar". Gör mitt bästa att somna om, men det går inte. Puttar på "Caesar" ett par gånger, men inatt är en sån natt då det inte hjälper och jag kan bara inte somna om. 04.38 går jag tillbaka till E och tänker att han snarkar ju inte så jag kanske kan få en sista timmes sömn innan klockan ringer. Men icke.

Nu ska det bli spännande å se hur länge jag kommer att vara pigg på jobbet idag. Tror jag kommer att börja gäspa redan i bilen påväg till jobbet. Kanske är det just det som gör att jag inte kan somna om. Jag vet hur trött jag kommer att bli utan sömn och idag ska jag ju jobba igen efter ett par veckors ledighet. Och när man är ledig kan man vila eller åtminstonde tillåta sig att gäspa.

Nu är det iaf dags och gör sig iordning. Godmorgon på er.

3 kommentarer:

Sabina sa...

Men ååååååååå vad frustrerande, jag VET verkligen hur det är även om jag har det bättre nu.
Pussar på dig å hoppas att du håller dig vaken allt vad du kan;)

Caesar sa...

Ledsen älsklingen min :-)

CiCCi sa...

Sabina: Å det gick ganska bra iaf så nån sorts vila har jag väl fått. Bara lite trött. Ska komma i säng i tid idag. Basta!
Pussar dig tillbaka och tackar för att du höll mig vaken. ;-)

Caesar: Å min älskade, inte behöver du vara det heller. Jag önskar så att jag hade den förmågan att sova så gott som du har. Trots att du ibland kan hålla mig vaken saknar jag dig sååå när du inte ligger nära mig. Älskar dig. Puss