tisdag 18 augusti 2009

Ettagluttare

Igår var det upprop på skolan och skolan i det lilla samhället ordnar uppropet till kvällen så att så många föräldrar kan vara med. Tror T önskar att det inte var så många som kom eftersom följande hände:
Fröken frågade vad dom skulle lära sig i år och alla barnen verkade intresserade av att lära sig ett språk. En flicka sa att hon redan lärt sig lite engelska av sin mamma. Då räckte E upp handen.
- Ja, vad vill du säga, sa fröken
- Jag kan också engelska, svara E.
- Jaha vad bra, vad kan du säga då?
- You are a donkey, svarade E glatt. Alla började skratta och fröken undra såklart om E visste vad det betyder och vem som lärt honom det.
- Jag vet vad det betyder och det är min pappa som lärt mig det.
Gissa om T vart generad.
Fröken sa med ett leende på läpparna att det som sägs hemma ofta sägs i skolan också. Kan ju vara bra å tänka på kanske även om det här säkert inte var det värsta. (förlåt T men jag var bara tvungen eftersom E är världens goaste)

Så idag var första skoldagen avklarad. E gillar skolan och gillar sin fröken. "Hon är så glad hela tiden" sa han idag. Skönt å höra. Tror det kommer gå galant för min lilla gosse.

3 kommentarer:

Sabina sa...

Mouahahahhahaahaha skrattar jag högt=)
Klart att det kommer att gå bra för honom, han e ju ett genibarn redan ju om inte annat kan han gå omkring å spänna sig i syn nya skinnjacka ju;)
Kraaaaaaaaaaaaaaaaam

Anonymous sa...

Tänk E i ettan..... det var inte så länge sen som det var hemligt att han var på gång...... Kram Petra

CiCCi sa...

Sabina: Det var verkligen skit kul! Å vad han gillar sin nya jacka. Men jag vill inte att han har den till skolan. Vill ju inte att den ska gå sönder. Tack än en gång. Kraaaaaaamar tillbaka

Petra: Jo jag lovar det är jätte läbnge sen! Å så länge sen... Kramis