fredag 14 augusti 2009

Sista semesterveckan och överraskning

Så har sista dagen kommit på min tre veckor långa semester. Har iof också ledigt på måndag då det är skolstart så jag slipper ju söndagsångesten, men den dagen räknas ju knappt. Har haft tre underbara veckor tillsammans med E.

Första veckan for vi iväg till Öland och bodde där i den lilla orten Löttorp. Det var jag, E, "Caesar" och dotter, mor, far, Systeryster, StorE och mosters lilla älskling som samsades i ett hus med fyra sovrum. Kanske inte huset med bästa standarden, men man vänjer sig konstigt nog bara efter ett par timmar. Vi besökte stränder i både solsken och i blåst och vi var på Ölands djurpark och kollade lite djur, åkte karuseller och badade. Vi besökte Lammet och Grisen och åt himelskt gott. Har ju jobbat där en sommar för en herrans massa år sen och det är sig inte riktigt likt, men lika gott och trevligt som vanligt. Åt även supergoda hamburgare på Restaurang Kalk och så spelade vi minigolf.

"Caesar" kollar temperaturen första dagen.


Andra veckan slöade vi först hemma ett par dagar vid badet i det lilla samhället. Solen stekte och det var bara såååå underbart härligt att få bli lite brun och få bara vara. En fördel med att inte ha hus som man har 20 måsten med är att man med gott samvete kan ligga så och slappa en hel dag. Det tråkiga är att när man kommer hem från stranden igen är man liksom inne resten av kvällen. Inte så skoj.
Det blev ett besök till Grönan också och i år gick det lite bättre att åka alla karusellerna för E. Tur E hade "Caesar" och hans dotter så att han hade nån att åka med eftersom hans mor är värsta haren när det gäller karuseller. Åkte bara kärlekstunneln och gick en sväng i lustiga huset. Sen vann jag 2 kg mjölkchoklad också. Precis vad jag som guldmedlem i Viktväktarna behöver.


Torsdagen i andra semesterveckan for vi ner till Ambjörnarp "40 sjöarnas samhälle" som ligger i Västra Götaland. Ett litet samhälle en mil från Tranemo. Där hälsade vi på hos min vän M och hennes familj. Det var super härligt. Resan ner tog vi det lugnt och vi stannde t om till i Gränna för lite bad. Skönt när man är ensam chaufför. Hos M badade vi, cyklade dressin, spelade minigolf, tog en tur till Varberg, badade ännu mer, åt goda pannkakor, åt massor med annat gott och lekte. Det gjordes även ett försök till å dra upp lite kräftor, men allt som fanns i en av tre burar var en gädda.

"Badpojke i Gränna"

"E trampar dressin"

Början av den tredje och sista veckan åkte vi från Ambjörnarp och stannade till hos en annan god vän i Ulricehamn. Det var ett kärt återseende men också ett mycket sorgligt och känslosamt. Vän C och hennes familj förlorade tyvärr en liten söt flicka i början av sommaren. Hon levde bara ett par timmar. Så det blev blandat med skratt och med tårar våra 24 timmar där.

Tack M och C för ett par härliga dagar i södra Sverige.

Så nu är det snart över. Snart återgår man till det normala igen. Stunder då man ska få i säng E i tid, väcka i tid, stressa till skola och till jobb, skjutsa till träningar, ta hand om sig själv och äta nyttigt igen. Det nya för den här hösten blir att E får läxor som ska hinnas med också. Tänk att han ska börja ettan, min stora fina kille.

Vet inte om ni minns att jag skrev att jag skulle överraska Caesar med något tills han kom hem från semestern. Jag städade nämligen hans lägenhet. Var livrädd att han skulle bli arg och lessen på mig, men han blev glad. Inte alls konstigt att jag ibland blir jämförd med Monica i Vänner, men jag gillar och städa och det är faktiskt så att det i min hjärna planeras för hur man skulle kunna städa om jag kommer hem till någon som kanske har det lite ostädat.

Så om jag ska sumera semestern så är jag 3 kg tyngre, lite brunare och lite mer utvilad och jag har haft en härlig semester. Den bästa på ett par år.

7 kommentarer:

Anonymous sa...

Som du och även ni som följt C under detta år kanske förstår så är det en sådan glädje att läsa ditt inlägg om semestern. Det är sådan skillnad mot förra året. Jag är så glad för din skull. Kram mamma

Sabina sa...

Jag håller med mamsen, blir nästan lite tårögd faktiskt, jag kommer oxå ihåg förra året å året innan de å, ja du förstår vart jag vill komma sötasötaCicci.
Det var så mysigt att träffa dig idag oxå, länge sedan men det märks inte när vi börjar prata, som om det var igår helt enkelt.
SER fram emot vår dag, som kommer, snart iaf;)
Puss å kram snäckan

Mari sa...

Tack själv. Det var kanon kul att ni ville komms fast att vi var borta på lördagen. Nästa gång kommer vi upp till er.

Kram

Rosersbergs IK jubileumsblogg sa...

mamma: Käraste mor, å vad skönt att det märks. Jag är glad jag med. Kramis.

Sabina: Ja du det är lite skillnad. Ja det är alldeles för sällan nu för tiden. Hur komemr det sig? Jag ser också fram emot vår dag...hehehe...kommer att bli så kul...hoppas jag.. Puss och kram

Mari: Ja jag var ju lite tveksam först, men nu är jag glad att jag åkte iväg till er. Ni är så välkomna och då blir det Grönan! Jag har ju lovat grabbarna grus. kramis

Sabina sa...

Jovahettere, jag kan den 19:e;)
Hehehehe hoppas hoppas=)
Puss puss puss

Pst jag har druckit vin å börjar bli lite full=) Hehehehee.
Love you.

Londongirl sa...

Fniss...kan inte låta bli att skratta åt Sabinas senaste kommentar.

Har också druckit vin men ska försöka mig på en kommentar i alla fall...

Jättefina bilder Cicci!!!
Den på din älskade C när ha kollar in badtemperaturen och när din lille kille glad i hågen blir fotograferad med chokladvinsten! Vilka killar du har Cicci!
Jättefina är de och det verkar som ni haft en härlig semster ihop.

Kram från Lisbeth

CiCCi sa...

Sabina: hihi, du e för söt. Då ska jag bara kolla så jag inte blev dubbelbokad dårå. Har inte fått defenetivt svar än. Puss på dig.

Londongirl/Lisbeth: Jamen visst är hon underbar Sabina...hihihi...
Å tack för komplimangen. Känns bra att få det av dig som alltid tar så fina bilder. Dom är toppen fina mina killar, båda två. Kramis