söndag 26 april 2009

Helgen

Snart är helgen över. Tänkte dela med mig av en snabb liten resumé.

Fredagkväll grillade vi (jag och E) hos mor och far och hann också med en fika hos fam Larsson där äldsta dottern hade 9 års kalas. En skön och mycket trevlig fredag. Samtidigt i en annan del i det lilla samhället spelade Caesar fotbolls premiär och krossade Vaksala med 3 mål mot 0. Grattis älsklingen!

Lördagen börjde vid halv sju av en liten gos som kom inhoppandes i min säng. Sju satte jag igång tvättmaskinerna i tvättstugan. Sen fick jag för mig att rensa ut vinter- ytterkläder och skor och ställa fram det lite mer somriga kläderna och skorna. Härlig känsla. Hann med en springtur med E på cykel innan vi for iväg mot ett 70-års kalas 1½ timme norrut med mor, far, Systeryster, StorE och mosters lilla älskling. En trevlig em och kväll. Jag körde hem mor, far och E vid tio tiden på kvällen och var inte hemma förrän vid tolv. Sov kvar hos mor och far.

E sov enda till strax efter åtta idag. Kors i taket! Stannade kvar hela dagen och hjälpte till med städning av altanen. Så skönt i solen! På em tog jag och E en snabb tur till Stadium och köpte fotbollsskor till honom. När vi kom hem tog vi cyklarna till Caesar och dottern J. Var inbjudna på god middag. Stannade kvar en stund och hann med lite kortspel innan vi trampade hem igen. En bra avslutning på helgen. Har dessutom alldeles precis deklarerat här på internet så nu ser jag framemot återbäringen vid midsommar. Yihaaa!!

Känner att jag saknar hus och trädgård mer än nånsin nu när solen skiner och man bara vill vara ute från tidig morgon till sen kväll. Men som min kloka mor sa "Du har inga måsten längre, vill du sätta dig i solen och slöa en dag kan du ju göra det med gott samvete".

Min kloka mor får avsluta detta inlägg.

3 kommentarer:

Sabina sa...

Det var kloka ord från en klok mor, jag tänker ta åt mig, så det så, trots att jag har villa å ja gräs el nåt;)
(Råkar avsky att hålla på i trädgården)
Men jag har iaf planterat lite mer blommor i krukor på mina grindstolpar el vad det heter.

Hur som helst låter det som om du har haft en bra helg, sånt är bar.

Puss å kram

Fresia sa...

Du har en klok mor du!!
Och ja, jag tycker Sabbe ska göra precis detsamma..

Kramen

CiCCi sa...

Sabina: Tur in svärmor gillar att fixa i din trädgård. Och får jag allt för mycket kli i fingrarna antar jag att jag är välkommen över. Eller ? ;-) Kraaaaaam och ett gäng pussar

Fresia: Ja visst är hon. Jag håller med dig. Ännu fler kloka ord från en annan mamma. Kram kram