onsdag 3 september 2008

Superhjälte, jag??

Har ni köpt och läst Aftonbladet idag? Jorå, jag fanns med där. Både på löpet och inne i tidningen. Tillhör Superbantarna som tappat vikt med hjälp av Viktväktarna. Då måste det ju betyda att jag är nånsorts superhjälte. Eller?

Hämtade hem min nya bil idag. En vit Skoda Fabia. Är så nöjd och det känns så najs å köra en liten bil. Tänk att jag har en egen bil. Jag fattar det bara inte.

Har varit hemma idag med E. Han har feber och är hängig. Jag hoppas han kryar på sig snart nu och att det inte är något allvarligt. Han säger att han har lite ont i huvudet också och jag börjar genast misstänka fästingsjuka av värsta sorten. Men så kom jag på idag att han är ju för bövelen vaccinerad så hjärnhinneinflammation kan det väl inte vara. Han blir dessutom piggare av alvedonen han får. Det är nog ingen fara. Bar en lite förkylning. Han är hos T nu igen och jag hoppas att han vilar sig ordentligt nu.

Har inte börjat med lägenheten riktigt än och det känns lite segt, men nu kanske jag kan få lite fart nu när helgen närmar sig. Upptäckte att kylen var trasig i lägenheten så nu måste jag köpa en ny sån. Får ta och hinna med det i helgen också.

Nu ska jag, superbantaren, gå å dricka en kopp te.

8 kommentarer:

Mari sa...

Ja, så står man där utanför kiosken i Borås med sitt kaffe och väntar på att kompisen ska komma ut. Och vad får man då se när man för en gångs skull läser löpet?? Jo, ett känt litet sött ansikte.
Men jag hoppas att du är stolt över dig själv, du har lyckats med ngt som många andra har svårt att klara av (me included). Jag är i alla fall stolt över dig.

Föroppningsvis har E bara fått den där förskylningen som verkar hoppa på varenda människa nu för tiden, J snorar som bara den.Jag tror att du garanterat får tillbaka en pigg och allert E om en vecka.

Lycka till med lägenheten, du verkar inte ha fritidsproblem i helgen i alla fall!!!

Kramiskramis

Sandra sa...

Vad kul! Har dock inte sett tidningen..

Hoppas det inte är någon fara med sonen!

*kram*

Monica sa...

Klart du är - SuperCiCCi! Vem känner inte henne? Den stackaren är det synd om.

Grattis till bilförsäljning och bilköp! Hur gjorde du egentligen? Vi skulle behöva alla tips...

Klart E snart mår bra igen! Du oroar dig som vanligt för allt och inget ;-)

Kul med lägenheten :-) Ser fram emot att se den!
Trist med kylen :-(

Kram på dig kompis!

Sabina sa...

Meh så missade man det oxå...
Men klart du är superhjälte=) Du e iaf min superhjälte=)

ÅÅå så kul med en alldeles egen bil som bara är din liksom.

Men du, det här med kylen måste ju vara ett dålt fel, det måste du kunna ringa mäklaren om, så får dom ersätta dig med en viss summa för den.
ABSOLUT alltså, ring å kolla, annars måste dom ju informera dig om det när du köper den.

Kramkram

CiCCi sa...

Mari: Tack för ditt sms. Förstog inte vad du menade först, men sen såg jag att jag faktsikt var med på löpet t om. Helt otroligt. Jag antar att det är så och att E snart blir frisk igen. Å tack. Nej jag tror att jag har att sysselsätta mig med och inte bara i helgen. Kramis

Sandra: Ja det är kul att vara lite uppmärksammad för något man gjort. Det borde ju du veta. Om jag inte har helt fel så såg jag dig i SBMT häromveckan. Ingen fara med E, bara en rackarns förkylning. Kram

Monica: Jamen eller hur!! ;-)
Ja du hur gjorde jag...hade tur antar jag. Hitta den perfekta köparen helt enkelt. Men det är sån jag är, orolig för jämnan. Du är så välkommen (i jobbarbyxor!!) och hälsa på. Har som du förstår lite att göra i helgen men jag önskar att jag kunde vara med dig och tjejerna också. Det är trist och lite bök, men det ordnar sig med kylen. Vi hörs. Kram

Sabina:Jag har såklart tidningen kvar om du vill kolla. Ja det är roligt, funderar t om på om jag ska dekorera med lite bommor kanske. Typ som slingrar sig från motorhuven eller nåt. Har redan pratat med mäklaren och ersättningen är påväg. Kramis på dig

Anonymous sa...

Det klart att du är en superhjälte!!! Det är du väl utan att aftonbladet behöver tala om det för resten av världen.
Puss Petra

CiCCi sa...

Petra: Är det så? Jag vet inte det ja. Men tack ändå. Kram

Sandra sa...

Jo, det stämmer... Det var en liten notis om mig i SbMt :)

Usch.. jag tyckte inte om det alls. Det lät kul först, men sen kändes det mest jobbigt...

*kram*