måndag 22 september 2008

Sicken helg

Oj vad intensiv den här helgen blev. Får se om jag kan få ner allt och så får vi se om ni orkar läsa enda till slutet. Extra roligt hade det ju varit om jag kunde visa lite bilder, men kameran ligger i lägenheten, så det får bli en annan dag.

Fredag kväll blev det en tur till lägenheten efter middagen för att spackla mitt rum och måla. Mor följde såklart med. T ringde och berätta att Es utslag bara blivit värre. Sa åt honom att ringa vårdguiden och kolla och sen se om dom kunde åka till närakuten rean på kvällen. Senare ringde han och sa att dom fått en tid och att E fått fel pencillin förra söndagen. Den läkaren sa ju att han hade streptokocker, men den nya som dom träffa i fredags sa tt han hade staffelikocker. Det innebär att Kåvepenin som han fick när jag var med inte biter på staffelikocker, så nu fick han en ny kur som ska funka. Vem ska man lite på om man inte kan lita på läkarna??

Lördag vaknade jag tidigt. Låg kvar i sängen och slöade en stund innan det var dags för frukost. Efter frukost for jag iväg mot Heby för att gå på dop i Huddunge kyrka. Sötaste Elsa döptes och hon var så underbart söt och gosig att krama. Det var nästan så jag fick med henne hem, men hennes rara mamma stoppade mig. Typiskt.
Under tiden jag var där var min rara mor i lägenheten och slet som ett djur med att måla och fixa. Systeryster kom dit hon med och hade med sig skåp och annat fix till köket som hon och StorE köpt kvällen innan på IKEA.
Efter middagen for jag, systeryster och mor till Sigtuna där vi besökte Maria Kyrkan. StorE sjunger i kör och hade föreställning där. Så vackert. Så fantastiskt vackert. Så två besök i två olika kyrkor på en dag. Nästan så jag blev alldeles kristen.
För min del blev det ingen renovering i lördags.

Klockan halv tio var vi nere i lägenheten på söndagen för att börja dagens arbete. Käraste mor var såklart med och vid elva kom systeryster och StorE för att sätta upp en täcksida till kyl och frys och sätta upp skåpen ovanför. Det målades, sågades, målades, hammrades och fixades. Vid halv tre gick jag till F och H för att gratta deras lilla söta ettåring.
Mitt team stannade kvar i lägenheten och jobbade på. Jag borde verkligen bli chef. Är en väldigt bra sådan, tycker ni inte? När jag kom tillbaka målade vi en stund till och så kom far ner med middagen. En stund efter middagen for jag med StorE och Systeryster till stan för att övernatta hos dom.

Idag har jag varit på Försäkringskurs hela dagen och är egentligen alldeles för trött för att sitta här. Kom till lägenheten vid halv åtta ikväll och då var mor där och målade för fullt.

Status:
Eriks rum helt klart.
Hallen nästan klar, en garderob kvar att måla på insidan och så ska alla garderobsluckorna målas grå. Kanske jag tar det sistnämnda lite senare.
I köket ska täcksidan och dörrfodret målas en gång till. Ett par lådor i köket ska få en strykning till också och det ska upp lite list vid täcksidan och vid kyl och frys. Dessutom ska kyl och frys placeras på rätt ställe.
I vardagsrummet ska vi måla en av dom nya väggarna igen för jag blev inte nöjd med spacklingen så den har jag spacklat en gång till idag.
Planen är att vi ska hinna med nästan allt det imorgon kväll och sen ska det städas. Sen är det dags för det roliga piffandet!

Något som inte är så roligt är hur jag mår. Jag är som börsen, ena dagen ras och nästa dag uppgång.

Hon, den nya, var med i söndags hos vännerna F och H. Någongång ska väl vara den första, men inte tusan är det lätt. Det är svårt att veta hur man ska vara så istället för att vara normal blir jag nervös, får ont i magen och babblar som en tok. Babblar och flamsar för att inte bryta ihop. Och i lördags på dopet blev jag alldels lessen i kyrkan och kunde inte låta bli å fälla en tår.

Men på onsdag kommer min lilla älskling till mig igen. Å vad jag längtar.

Har ni tröttnat? Inte?
Så bra, men nu har jag inget mer att tillägga. Nu ska jag sova.

5 kommentarer:

Annika sa...

Vad mycket Ni hann med i helgen!! Är ju inte så mycket kvar :-)

Hade du bott närmare mig, ja eller vice versa, hade jag stått där redan för länge sedan med målarpenseln i högsta hugg. För måla, ja det har jag blivit en hejare på efter renovering av två hus & en lägenhet på 5 år ;-)

Kan förstå att du kände dig obekväm i söndags, samtidigt kan jag tycka att det var lite okänsligt av din ex att ta med sig den nya redan nu, när allt fortsatt är så färskt. Både ur din synvinkel, hennes och inte minst ur värdparets.

Och Du, man får ha sina up & downs nu... ena dagen grät jag som en tok, andra var jag glad som en tok... och ändå var det i mitt fall, jag som valde att ta ut en skilsmässa.

Man behöver helt enkelt inte spela glad, utan var ledsen & arg när du känner för det.Oc när du är glad, ja var då glad!

Men du fixar det här, Du om någon är stark!!!

Snart är det onsdag.. inte många dagar kvar tills du får hem din Guldklimp!!!

Längtar efter att få se bilderna!

Massor av kramar

Jill sa...

Måste vara jättejobbigt att träffa den nya. Förstår det. Kram

Monica sa...

Jag gissade det...kände det på dig i lördags. Åh, älskade vännen jag önskar att jag kunde ta bort all din smärta! Blåsa bort den ungefär som jag blåsor bort smärtan när Moa har trillat ch slagit sig. Tänk om det var så enkelt...

Kram!

Sabina sa...

Gumsan, tänk att du ska behöva gå igenom detta elände. Denna stora sorg. Jag verkligen lider med dig kära vän. Att ta med henne till era gemensamma vänner tycker jag personligen är rätt så respektlöst av T, både mot dig, värdinnan & värden samt er lilla E, som inte valt något av detta.
Inte konstigt att han inte visste vilket ben han skulle stå på stackarn. Jag blev otroligt ledsen för din och E:s skull då vi pratade i Söndags och blir det nu med.
Även om nu T var klar med allt bearbete så måste både du och E få er tid. Blir så arg.
Du vet vad jag tycker och du vet vart jag finns, alltid.

Skönt att du har söta mamma och fantastisak syster som kan hjälpa dig, särskilt då din kära vän S aldrig har tiden. MEN hon har viljan så att så fort jag har lite tid över så ska jag slänga den på dig, det lovar jag.

Klumpigt av läkaren att ge fel penselin, trodde att det var hans jobb att veta vilken medicin som går till vad, men men, alla kan vi fela.

*Suckar djupt* då det är så mycket jag vill säga till dig, så mycket jag vill hjälpa dig med. DU måste få ha upp och ner gångar, shit det är ju bara 3 månder och 12 dagar sedan det hela började.
Skickar massor med pussar och kramar till dig.

CiCCi sa...

Annika: Vi är verkligen effektiva, eller hur! Jag kan förstå det. Känner själv att om det här jobbet inte funker så kan jag verkligen tänka mig att bli målare istället. Ja värdparet hade det inte heller lätt kan jag säga. Det tar tid att gå vidare för alla utom honom tydligen. Men han är ego, har alltid varit. Kram på dig

Jill: Ja, jobbigt är bara förnamnet. Känns bara så märkligt. Märkligt att se henne där. Men hon tycker nog att det är jobbigt hon med. Hon måste ju sett vad jag betyder för dessa personer. Kan inte annat säga än att hon är modig.
kram

Monica: För vissa är det enkelt, för t ex T. Han säger att han inte mår bra han heller, men jag vet inte. han har ju ljugit förut så varför inte nu. Som du förstår var det lite svårt att prata om i lördags. Snart vill jag träffas, bara du å jag. Kram

Sabina: Det känns som det gått längre tid och det känns som jag är sjuttio år. Jag är omgiven av omtänksamma och hjälpsamma människor och jag vet att hade du haft tid så hade du också hjälpt till med målning och annat. Du finns och du ringer när jag som mest behöver det, det räcker för mig och mitt hjärta. Kram på dig vännen.