onsdag 24 september 2008

Han är så söt när han sover

Nu ligger han där och sussar sött i vår bäddsoffa. Min söta lilla prins. Å idag gick det riktigt bra och natta honom. Inga större protester. Å vad jag älskar honom. Jag gör verkligen allt för honom. Han tycker dock att jag borde bli lite mer busig. Som pappa och Helena. Jisses. Jag är ju busig och lajbans ju. Eller? Jag ska verkligen bli mer busig. Ha tid för fotboll och lek. Det blir bättre snart gubben min. Snart, när allt är på sin plats, då ska jag inte bara vara trygg och gosig. Då ska jag bli busig också.

T var här och lämna och jag känner att den här helgen blir jobbig. Det var så svårt att se honom ikväll. Kan inte fatta det fortfarande. Kan verkligen inte få in det i mitt lilla huvud. Jag vet, jag vet, vi hade det inte bra. Vi hade för mycket för oss och hade för lite tid till varann. Vi blev inte vi, det blev jag och du. En kamp om att finna tid till egna intressen. Golf och vänner. Jag vet att det här troligen blir bäst för oss båda och även kanske för E. Det blir mer kvalité än kvantité. Och även om T varit ego, otacksam och negativ väldigt ofta så saknar jag den där killen jag blev kär i. Saknar det vi hade när vi hade det bra. Jag önskar att det gick över lika snabbt som det gjort för honom.

I helgen är det något jobbigt jag måste ta mig igenom. Vill inte, samtidigt som jag vill.

Och jag kommer att klara det!

Sen har jag massor av skoj att se fram emot.
Men mer om det en annan dag.
Nu ska jag krypa ner i sängen, till han jag älskar mest på hela jorden.

6 kommentarer:

Mari sa...

Som det hela tiden skrivs här så måste man få vara ledsen och sörja, det är en del i arbetet. Och du, fast du inte leker och busar med E som T o H så är du något som ingen i hela världen kan ta i från dig. En viktig del av E, hans älskade MAMMA!! Den platsen kommer ingen att kunna konkurrera bort. Försök nu att ha det bra och hälsa så gott till E från oss i söder.
Kraaaamizzzz

Annika sa...

Du är utmanad!!

Kommer tillbaka senare o skriver en "bra" kommentar... men hinner inte nu, måste skynda, skynda till öppna förskolan...

kramis

Anonymous sa...

Jag tror att du saknar att vara kär i kärleken..... För det är skönt att vara kär!!! Men kärleken får inte göra en illa..... Det är helt OK att vara lessen, det är nog det enda sättet att gå vidare, och du har ju redan gått vidare med stora steg....... Ta dig igenom det jobbiga du behöver göra i helgen, jag ska tänka på dig!!!Håller tummarna!!!
Stärkande kramar från Petra

Sabina sa...

Gumsan.
Du är ju JÄTTE busig ju.
Och så är du ju Världens BÄSTA Cicci oxå.
Och snygg.
Och rolig.
Och snäll.
Och Omtänksam.
Och söt.
Och bästa baktjejen.
Och värsta renoveringstjejen.
Och och och MASSOR.
Kraaaaaaaam

Annika sa...

Den Cicci jag kände en gång i tiden ÄR busig... jag tror utan tvekan att den Cicci fortsatt finns kvar...

Men det är mycket omkring dig just nu, men bara lägenheten blir klar ska du se att allt ordnar sig.

Kom ihåg att du är STARK, du fixar det här... jag tvivlar inte en sekund på det!

Jag vet hur det känns när den där tviveln kommer, låt den komma... bli arg, bli ledsen... det är en process i din bearbetning...

Och du... det han gör nu kallas för the highway... dvs kastar sig in i något nytt för att fly, fly från det jobbiga. Alla som skiljer sig går igenom den fasen... någon gång. Ibland tidigare, ibland senare.

Dock ser ju inte statistiken så god ut för att det ska hålla... långsiktigt. Jag hade 3 st highways... kul, men samtidigt är jag glad att det inte blev något seriöst ;-)

Dags för mig att sussa... har haft en låååååååååååååång men definitivt en spännande dag!! Kan inte berätta så mkt mer här, ja inte ens på min blogg ännu.. allt är lite hyss, hyss fortsatt.

Skickar dig hinkvis med GLAD energi idag.. du behöver den..:-)

Tänker på dig.. o du... vill du prata... bara slå en signal. Är en god lyssnare, på alla tidpunkter av dygnet:-)

Massor av GLAD kramar

CiCCi sa...

Mari: Och det bästa är att jag kan skriva av mig här så jag inte bär på det hela tiden inom mig. Å jag vet att ni har rätt. behöver bara höra det. Kramar tillbaka!

Annika: Å en utmaning. Ska strax ta mig an den. Ska bara dricka lite vin och kolla på tv först.

Petra: Tack för kramarna. Jag har en massa å göra i helgen med flytten så jag har nog inte tid att tänka på att det är jobbigt. Kram tillbaka!

Sabina: Har inte tänkt på det att jag är så mycket av allt det där. Jo ganska duktig är jag kanske ändå. På mycket. Och vill jag lära mig att busa kan jag gå på kurs hos dig va?. kramis

Annika igen: det skulle faktiskt vara super kul å prata lite en stund och få höra allt du gått igenom de här senaste...vad blir det...15!! år. Herregud. När jag får lite tid över efter allt flyttande och lugnet lagt sig då får vi höras. Tack för all energi och Kram på dig.