tisdag 6 januari 2015

Gott nytt år!

2015! Året har börjat. Det har redan gått 6 dagar på det nya året och jag har inte bloggat ännu. Skärpning nu fröken Öhman. 

Så ligger jag nu i sängen igen och ska försöka sova. Imorgon ska jag tillbaka till vardagen igen. Lämna, hämta, skjutsa, handla, stressa, träna, jobba, tvätta, diska, mysa, städa, plocka, ordna och fixa. Haft två underbara veckor som känns som en evighet och jag har jobbångest bigtime!! Mest över att jag är orolig för att det kommer att vara så överjävligt med jobb att göra på så lite tid och lite för lite personal. Kommer troligen stressa arslet av mig. Kommer troligen känna att jag måste gå upp i arbetstid och tvinga stackars söta V vara på dagis från halv sju till halv sex 5 dagar i veckan.  Vem vill jobba så många timmar? Ingen, så varför måste hon då vara på dagis så många timmar? Nä just det. Inte rimligt. Så därför har jag jobbångest. 

Men annars är det bra. 

Har städat ut julen idag. Känns tomt. Saknar julen. I år, eller ja, förra året då, så var julen perfekt. Saknades bara snö i drivor, annars var det toppen. Glada friska barn, fina klappar, god mat och en massa fina människor att fira med. Och det har gått för fort. Alldeles för fort. 

På juldagen firade vi jul med hela Jörgens familj. 20 pers! Trångt, glatt och trevligt. Tomten kom dit med. Vanessa tyckte att det var väldigt spännande och roligt, men lite läskigt också när han kom för nära. 
Nyår firades tillsammans med vänner enda till halv tre på natten. Vanessa ville fira med faster K och sova där så därför hade vi inte så bråttom hem. Mycket trevligt. Gillar egentligen inte nyårslöften, men jag och J har sagt att vi måste bli lite mer sociala. Umgås mer med våra nära och våra vänner. Inte bara när det är någon som fyller år. Lite mer spontana. Får se hur det går. Januari är iaf redan fullbokad, nästan.
 Nyårsdagen åkte Erik hem till sin far igen och jag tränade på em. Har väl aldrig i hela mitt liv tränat på nyårsdagen. Gick bra, förutom mina kassa knän som inte gillar hopp. 
Så har min allra käraste syster fyllt år också. Kalas!! 

Känns som att det var alldeles nyss alla tomtar, änglar, julbonader, snögubbar, dukar, stjärnor och hjärtan kom fram och omsorgsfullt placerades på rätt ställe. Och nu är det över. 
Men till nästa år igen, kommer han vår gamle vän, för det har han lovat. 

Nej nu ska jag bläddra lite i min nya tidning Mat magasinet och försöka tänka positiva tankar om jobbet och somna gott sedan. Bara tre dagar till helg igen.
God natt

Inga kommentarer: