måndag 12 januari 2015

Fira eller inte fira

Året 2015 innebär att jag fyller 40. 

40!!

Har nog inte så mycket ångest över det. Inte än iaf. Känner mig inte gammal. Jobbar ihop med gäng 20-30 åringar och vi känns nästan lika i tanken. Enda skillnaden är väl att mer än halva min lön går till mina barn medan deras lön försvinner på olika uteställen i Stockholm.  Jag är kanske lite tröttare efter en natt med ett vaket barn än vad dom är efter en utekväll som slutar fem på morgonen. Å så är jag kanske lite mer gråhårig, rynkig, bitter, sur och grinig, men vad har det å göra med att jag blir 40? Va!!

Jaja...hursomhelst...

Tänker på min bästa vän Sabina som först hade ångest över att fylla 40 och sen ångest över att kanske inte ens bli 40. Så jag är ok med att fylla 40. Ganska härligt att leva faktiskt. 

Men vaaaaaad ska jag göra? Fira eller inte fira? Kul med fest, men aptråkigt att städa efteråt. Och dyrt kan det bli också. Råd har jag, men vill jag lägga pengarna på en fest? 9 timmar roligt och sen är det över. Kommer inte Eric Gadd och spelar blir det ingen fest har jag sagt. Men om man är lite realist så kommer det ju inte å hända så isåfall är ju svaret enkelt, inte fira. 
Kul med presenter och glada människor. God mat. Bra musik. En liten egoboost. Men jag orkar ju knappt vara vaken till tolv, tänk om någon vill stanna till tre?? Känner jag Jörgen rätt finns det mycket att prata om länge. Även om man redan pratat om det sjutton ggr redan. Det kan ta sin tid. Å då blir det jag som får städa själv igen. 

Nej, jag vet inte. Kanske lägger jag pengarna på en egovecka i en solstol med en kartong Moet brevid mig istället. 

Just nu känns det lite som det negativa med fest väger tyngre.  
Men jag ska fundera lite till. 


4 kommentarer:

Kram mamma sa...

Jag röstar på att du gör som DU vill och känn inget tvång bara för att dina vänner haft fester när dom fyllt.

Sabina sa...

Ehhhhhmmm hostharkeleeeehhhhVAAAAAAAAA???

Klart du ska fira. Och om du vill sluta DIN FEST kl 24.00. Så gör du det. Vill J sitta längre får han städa!!!!

Har för mig att DU städade efter hans fest. El har jag fel???
Veckan efter fick jag min dom. Så jag tror jag kommer ihåg rätt ang städet. Klart DU ska firas allra käraste Cicci ❤️❤️
Jag vill fira iaf,
Love U puss å kraaaaaam

CiCCi sa...

Mamma: det kan ju vara både trist å tråkigt å å å alldeles alldeles underbart också... Funderar lite till...

CiCCi sa...

Sabina: du minns så rätt å jag antar att jag har en städning att plocka ut från J. Kanske blir det en gigantisk tjejfest istället. :-D. Funderar lite till. Puss på dig hjärtat.