torsdag 8 januari 2015

Gillart inte

Sitter på tåget påväg hem från jobbet. Klockan är nio på kvällen och vi har haft en trevlig kväll på olearys. Åt en fantastisk biff med bea. 


Perfekt tillagad och inte seg nånstans. Blev faktiskt lite överraskad. Fick som en bonus även avsluta med glass buffén. Herre jösses vad gott. Å så ett glas rött till det. Mmmm

Men nu var det inte det jag skulle prata om. Jag är nämligen lite rädd. Att sitta själv på tåget så här sent på kvällen. Tror ont om alla. Åtminstone dom av det manliga könet. Tror varenda en ska våldta mig eller råna mig. Inte för att jag någonsin råkat ut för något av dessa så jag förstår inte varför jag känner denna oro egentligen. Läser kanske för mycket tidningar eller ser på tv att det faktiskt kan hända. 

Gillart inte iaf.

2 kommentarer:

Pappa sa...

Nästa gång ringer du till pappa så möter jag upp.

CiCCi sa...

Vad gulligt pappa. Vi kan kanske åtminstone prata på telefon resan hem ;). Kram kram