onsdag 14 januari 2015

Med livet som insats

Söder om Dalälven ska man bara vara glad om det blir en "riktigt" vinter. Snö och kyla. Hatar verkligen det här vädret. Väder som inte kan bestämma sig kan dra åt helvete!! 

Vad var det för mening med snökaos och två timmars resa från Västerås i lördags (tar normalt en timme) om det ändå skulle töa och göra alla gator och trottoarer til isgator???? Två dagar fick vi glada ta fram pulkan till V. Åååå vad nöjd hon var. 

Men nu isgata och med livet som insats när man går till dagis och tåget. Varför är det så svårt att sanda??? Ska jag vara tvungen att köpa broddar för att slippa en bruten arm? Kan jag skicka kvittot till Sigtuna kommun sen? 

Nä tacka vet jag vintrarna i Sälen. Snöstormar, bitande kyla och meterhöga snövallar. 

Uppdatering: livsfarligt även vid Helenelund, inte bara i lilla hålan Rosersberg.

2 kommentarer:

Pappa sa...

Vist är det jobbigt men jag trädde på mina broddar, de håller emot bra.

CiCCi sa...

Bra pappa att du är rädd om dig. Kramen