tisdag 27 januari 2015

Vad har hänt?

Hela förra veckan var en ganska lugn vecka. Var till Viktväktarna på tisdagen å det var väl som jag misstänkte efter all frosseri under helgerna som varit, upp 2kg. Blä! Men nu nya tag. 
Efter det hämtade jag upp världens finaste Sabina å vi åt go go sallad ute på restaurang/café. Lyx. 

 
Både att få träffa Sabina å att äta ute. Är som härlig vardagslyx. Mer av sånt. 

På torsdagen kom Erik. Finaste brorsan. 


Fredag efter middagen skulle Vanessa bada. Hon var inte helt villig å J började busa med henne. Det slutade med att hon sprang in på badrummet å drog igen dörren över höger tumme. Oaaaaj vad ont det gjorde. Blå nagel och svullen tumme. 


Nu är det fortfarande svullet och nageln är alldeles svart. Nageln kommer troligen ramla av. Inge roligt alls. 

Söndagen var jag med Erik i Hallstavik för å spelade hockey. Samma lag som dom mötte när Eriks tumme gick av och det märktes att han var lite spänd. Ingen rolig match att titta på. Tufft motstånd och gruffigt spel. Tillslut blev en spelare i Hallstavik skadad. En ok tackling men han landade illa och blev hämtad med ambulans. Inte kul. 
Match ikväll igen, mot AIK. Blev ingen vinst idag heller. Däremot gjorde jag en godkänd premiär i seket. Skötte musiken och utvisningsbåset. Helt ok för en nybörjare. 

Annars då? 
Funderar fortfarande på vad jag ska göra med min 40årsdag. Nu lutar det lite mer åt fest hållet iaf.

Vill just nu bara åka iväg å slippa gråa vädret här hemma ett tag. Så less på snö, kyla, mörker å slask. Blä. 

Började skriva på det här inlägget påväg hem på tåget vid tre. Nu har jag krupit ner i sängen och ska se till å få lite sömn. Ibland tar det lite tid att få ner tankarna.

God natt.

Inga kommentarer: