måndag 5 augusti 2013

Herr Kanin gästbloggar


Hej, mitt namn är herr Kanin. Jag har bott hos Vanessa nästan sen den dagen hon föddes och jag trivs med det. 

det är jag till vänster i det nedre hörnet..
Hon är snäll och älskar att gosa med mina öron. Och hon kan nästan inte somna utan mig. 

Som igår, några minuter innan vi skulle gå och lägga oss så hände det som inte fick hända. Man kan säga att jag hamnade i skiten utan att överdriva. Så det fick bli en snabb dusch av både mig och Vanessa innan pyamasen kunde komma på. För min del blev det en natt på torkställningen. För Vanessa blev det en natt av saknad. Först hörde jag hennes gråt och rop efter mig ett tag. Tog säkert en halvtimme innan hon äntligen kunde somna och tårarna hade torkats. Sen hörde jag henne vid två igen. Hörde hur hon letade efter mig och att hon ropade. Men jag var blöt och satt fast där i badrummet. Saknade henne också såklart, men jag visste att jag inget kunde göra.

Sen i morse när jag äntligen fick träffa henne igen då skulle det åkas karusell. Tvättmaskin kallades det visst. Å hej vad det gick. Runt runt runt, och blött var det. Men ååååå så skoj det var. Killades i magen och jag ville inte att det skulle sluta. Men efter ett tag stannade karusellen och Vanessa kom och hängde mig i bastun, ja eller torkskåp var det visst. Där fick jag hänga i en timme ungefär innan vi äntligen kunde återförenas jag och Vanessa. Åååå vad hon har kramat mig idag. Och gosat med mina öron. Så gosigt så hon inte kunde somna på förmiddagen. Tror hon var rädd att jag skulle försvinna om hon somnade. 


Men nu hoppas jag att jag alltid kan få somna bredvid min allra käraste vän.

Tack för mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att allt slutade bra:) /anette (sabinas faster)

CiCCi sa...

Ja Anette, det var tur. Funderar på om jag ska köpa en standin ifall herr Kanin måste tvättas igen....
Kram

Mamma sa...

Alltså, du är otroligt duktig på att skriva. Måste var du som skrivit berättelsen om den lilla pysslingen som jag hittade i en pärm även om du inte kommer ihåg att du gjort det. Kram

CiCCi sa...

Tack mamma. Jag får kolla på den så får vi se om jag kommer ihåg. Kram