lördag 29 juni 2013

Västerås dag 2

Är i Västerås för att titta på och heja på Eriks fotbollslag. Aroscupen heter turneringen dom spelar och vi kom igår och stannar till i morgon.

Solen skiner och det är varmt. Har fått mig en rejält snygg cup bränna. Inte så bra. Men idag blev det solskydds faktor 15. Hoppas det hjälper.
Jag bör på first Hotel och igår när jag checkade in fick jag ett värmt rum mot torget där det var tivoli eftersom det är festival i staden. Hade sån flax att jag kunde byta efter två samtal till receptionen. Hon förstod mig när jag berättade om hotell vistelse utan barn och med förhoppning om sömn. Ibland har man tur att prata med rätt person.

Hursomhelst, åter till cupen. Två matcher igår. Första mot Hammarby och bara namnet skrämde en del. 2-8 förlorade vi med. Det var elva tunga huvuden som kom hängandes efter den matchen. Men efter lite lunch och lek blev det tillslut match igen och lite mer taggade killar klev ut på plan. Mycket pepp killarna emellan och det resulterade i vinst mot Oden ik 5-0. Kul avslut på första dagen.

Nu väntar ärkerivalen Sigtuna i dagens första match. Sen får vi se om det blir b- eller a-slutspel.

Ser ut å bli en solig dag igen. Goooooo Rosers!!!

3 kommentarer:

Mamma sa...

Nog för att man behöver D-vitamin men så mycket är inte bra. Hoppas solskyddet hjälper idag. Kram

Sabina sa...

Hmmmm ska INTE skvallra för Vera!!

Obra Darling....

Kraaaaaaaam

CiCCi sa...

Mamma: Måste lägga lite D-vitamin på lager till kommande vinter jue ;-). Kram (lovar att inte göra om det)

Sabina: Bra, tummar du på det? ;-)
Kraaam