måndag 24 juni 2013

Bekvämt att vara man?

Nu ska jag inte dra alla över en å samma kam, men är det rätt skönt att vara man eller?

Jag bor ihop med en man som tycker om ordning. Han plockar och lägger saker till rätta så det ligger på linje, rakt och snyggt. Men att städa är inte hans grej. Men att använda vardagsrummet som garderob är helt ok. Och att det dansar dammråttor i hörnen och att det fastnar skräp under fötterna när man är barfota bekommer inte honom.

Nu har vi haft fönsterrenovering i två veckor och jag har inte orkat städa förrän det är klart. Men att dra över golven med dammsugaren ibland skadar ju inte. Inte en enda gång under dessa två veckor har någon annan än jag gjort det, jo sonen gjorde det i sitt rum innan han skulle åka hem till sin pappa. Men annars har jag inte ens hört ordet dammsugare från mannen jag bor ihop med.

Nu börjar renoveringen lida mot sitt slut och vi väntar på dom sista tre fönstren. Jag har så smått börjat städa. Igår putsade jag fönster i sonens och plastdotterns rum. Idag tänkte jag fortsätta.

Och idag är det verkligen måndag. Vanessa har lyckats ha sönder en glasgrej som stod på pappans nattduksbord och hon har hällt ut vattnet som jag skulle använda till fönstren i vardagsrummet och ett glas vatten i plastisens rum.

Så, klockan är 8.20 och jag är slut. Jag behöver nog börja jobba igen. Att vara man är nog inte så dumt iaf....

5 kommentarer:

Sabina sa...

Håller med DU!!

Samma hos oss.

Dock tror jag att "vi" får skylla oss lite själva som skämmer bort dem?!?

Kraaaasaaam finaste du. Säg åt honom att han får ta V när han kommer hem, så du kan göra det i fred!!

Puss

Anonym sa...

Tyvärr, så är det hos dom FLESTA!

Min brukar säga, ser Du inte att jag dammsugit (dom få gånger det händer) sånt kommenterar jag ej, går bara därifrån!
Skulle själv aldrig ens komma på tanken och säga så!

Men som tur är har ha n andra kvalitér! Skulle inte vilja ha en gubbe som sorterar Tupperware burkar (har en kompis gubbe som gjorde det) dom ska vara händiga!

Kraaam

Mamma sa...

Jag håller nog inte helt med Sabina där. Du tar V och J dammsuger. Undrar hur det blir när du börjar jobba om ni inte innan dess bestämmer er för hur ni ska göra med den tråkiga städningen? Tyvärr bryr sig inte dammråttorna om vem som gör vad, dom bara förökar sig.

Sabina sa...

Skrattar lite år mamman;)) gör det som du tycker att du vill göra, om det är att ta V el putsa fönster är lite s...samma. Du har ju haft henne hela dagen, då kan det vara skönt med en paus.
Jag skulle nog dock ge putsandet till M, men det är bara för att jag är så jäkla dålig på det själv;))

Hoppas det löste sig!!

CiCCi sa...

Sabina: Ja du, att vi skämmer bort dom, det är en sak som är säker.

Anonym: Det där har jag också undrat över, varför dom ska ha beröm när dom dammsuger?? Mycket märkligt...
Kraaam

Mamma: Ja du, hur det blir när jag börjar jobba ska bli intressant att se. Då kommer förmodligen helgerna vara fulla med fotboll, hockey och städning. Så räkna inte med att se oss på ett tag då ;-). J vill att vi skaffar städhjälp och jag tycker att vi kan lägga dom pengarna på annat. Så vi har nog inte diskuterat färdigt där än.
Kram

Sabina igen: Hahaha, ja att hon bara vågar säga emot dig så där hahaha!!! :-D
Som du ser i mitt nya inlägg så fortsatte jag å putsade och J tog V. Nästan som terapi att få göra något annat för en stund och att få göra det ifred även om det var det tråkiga städandet.
Kraaaaaaaaam hjärtat!