torsdag 13 december 2012

Lucia

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Har inte riktigt haft någon lust sen senaste inlägget. Men jag måste acceptera att cancern tagit ännu en vän och att Junior inte kommer tillbaka. Tänker på det varje dag och det gör fortfarande ont och det är fortfarande nära till tårar. Men när det är som tyngst är det tur att jag har min underbara lilla prinsessa och min stora prins att hitta glädje i.

Erik spelar en massa hockey hela dagarna känns det som. Han tränar åtminstone 4-5 ggr i vecka och sen match på det. Å han gillart. Å han är duktig. Riktigt duktig back. Men idag tar vi en paus. Idag vilar vi en lite snuvig grabb och åker ut för att kolla efter ett par bättre vinterskor att ha när man ska lajja i höga snöhögar.

För jösses vad med snö det kommit. Underbart gnistrande vit snö överallt. Å i det lilla samhället är dom riktigt duktiga på att ploga. Trodde ju att man var dömd att sitta inne resten av vintern, men det gick riktigt bra att vara ute med vagnen.

Idag är det lucia och vi har firat med alla barnen på skolan E går på. Min kamera är usel i mörker upptäckte jag...eller det kan vara så att det var fotografen som var usel kanske...Det här är det bästa jag kunde åstadkomma.




Vanessa fick låna ett glitter av snälla kusinen Maja. Här sitter hon i sin faster Annas trygga famn innan luciatåget kommer in. 

Elva nätter till jul och här hemma börjar det bli färdigt med alla förberedelser. Bara lite kvar. 

Ta hand om er där ute. Var rädd om varann och njut av nuet. Njut att ni finns och att ni får uppleva dagarna tillsammans. Stressa inte upp er över småsaker och ta inte varann för givet. Tala om för era nära och kära att dom betyder allt för er.
Kram på er.


2 kommentarer:

Mamma sa...

Kloka ord av dig kära dotter. Tänk om alla kunde leva efter dom.
Mysigt luciafirande verkar det vara i Rosersberg, nästa år börjar jag där på morgonen.

CiCCi sa...

Ja du mamma, jag ska bli bättre på att uppskatta livet som man har det. Nyårslöfte? Om två år måste du göra det för då går E i luciatåget :-)
Kramen på dig