söndag 16 december 2012

Det är nära nu

En sån härlig helg som nu snart är slut. Jag ligger i sängen och hör Vanessas andetag samtidigt som jag hör älsklingen snarka i soffan i vardagsrummet. Han ville se klart matchen med zlatan...hm...

Igår fick vi nästan allt klart på önskelistorna. Det är bara våra egna barn som vi är lite efter med. Sen blev det en kväll hemma. Vet inte när det hände senast att det bara var vi två. Ja, eller tre med V.

Idag började vi med frukost hos vänner och sen hann jag baka lite till mor innan det var dags för gröt hos min morbror. Mysigt att träffa släkten innan jul. Det var länge sen sist.

Nu är det bara klappar att slå in, storstädning, gran inköp, gran pyntning, julbord med jobbet, storhandling kvar att göra innan jultomten kan komma. Och därimellan ska Vanessa få ännu en spruta och jag oroar mig jättemycket för hur det ska gå.

Men nu är det iaf nära. Snart kommer dagen jag gillar mest av alla dagar på hela året.

Inga kommentarer: