torsdag 9 februari 2012

Vardagshändelser

Vi har kommit på att vi gör allt i lite fel ordning. Först bli med barn, sen köpa bil ihop. Ska man kanske inte bo ihop innan man göra dessa saker. Det funkar, men det är väl lite konstigt ändå. Status på leta-gemensam-bostad går sådär. Vi har inte hittat något ännu och jag börjar bli lite stressad faktiskt. Vill bara att det ska vara klart så man åtminstonde kan planera in och förbereda sig och barnen.

Men som sagt har vi köpt gemensam bil. En Ford Mondeo 2,0. Svart och blank. Så fin. Ville egentligen ha en Skoda vi var å testade, men den var lite dyrare och var grå och hade lite mer stenskott på motorhuven. Men jag gillar ju Skoda. Nästa gång kanske.

Fin va!!

Diskmaskin är en bra uppfinning och är bra att ha. Speciellt igår när det lagades korvstroganoff och ris. Herregud vad med disk det blev.



Men utan diskmaskin och utan mitt J hemma så fick jag allt ta tag i det alldeles själv. Så okul. Nä tacka vet jag makaroner och färdiga köttbullar, bara en kastrull och en stekpanna.

Just nu väntar jag på att hockeyproffset ska komma hem efter match. Stackarn är väl hungrig som en varg när han kommer hem. Tycker det är sådär att vara på match en vardagskväll men det är väl bara att börja att vänja sig. Som E sa skämtsamt i morse att tv säkert skulle spela in och visa på sporten. Precis som dom stora lagen som också spelar på torsdagar. Inte långt kvar tills det är dags kanske?

2 kommentarer:

Sabina sa...

Ååå va roligt med ny bil ;) grattis. Förstår att du känner dig stressad men du ska se att det dyker upp något lagom till våren, det är då alla flyttar.
Mitt hockey proffs va oxå på match igår och kom inte hem förrens kl halv tio och hade inte ätit middag :/
Jäkla sport det där ;)
Ha en fin helg nu snäckan
Kraaaaaaaaaam

Anonym sa...

OK idag gömde du bilen men skulle man kanske kunna få se den i dagsljus i morgon, eller? Välkomna till Tätorp i så fall.
Mamma