tisdag 21 februari 2012

Sjukling

Idag är det andra dagen jag är hemma å vabbar. Det var länge sen nu och det var väl dags. Någon sa att februari är den månaden dom flesta har flest sjukdagar. Jag börjar tro att det stämmer. Det snörvlas, hostas och är feber som härjar där ute. Usch. Jag försöker hålla mig undan och ducka när E hostar, men jag gissar att det inte är långt borta att bli smittad.

Har dock fått ett ödleöga så det räcker tycker jag. Ser inte klok ut. Nu har jag bestämt att det beror på snittblommor. Har inte haft det sen i höstas då jag också fick ödleögon och nu har jag haft tulpaner hemma med samma resultat. Trodde inte att jag skulle reagera på nästan helt luktfria tulpaner, men kliande ögon och kli i halsen vaknade jag med i morse så nu ligger blommorna i soppåsen ute i soptunnan.

Så gärna choklad, men inga blommor nästa gång.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Usch då, stackars E. Så du tål inte blommor? Trist då tulpaner är så fint!
Hoppas du klarar dig från att bli sjuk!
Krya krya.
Kraaaaaaaaaam

CiCCi sa...

Det verkar tyvärr så att det är förbud mot blommor. :-( Iaf snittblommor. Kanske typ pelargoner funkar till sommaren. Får testa iaf. Får köpa tygblommor istället. Jag håller tummarna att jag slipper vara sjuk, men man kan aldrig vara för säker.
Kraaaaam