onsdag 29 februari 2012

Fortfarande fel ordning

I helgen som var åkte jag och J iväg för att kolla in barnvagnar. Hittade både dyra och något billigare och några i en väldigt bra prisklass, men vem vet hur bra dom är? Men så har vi kanske en vagn som vi kan låna/hyra/köpa så det är inte klart än.

Å när vi ändå var ute och åkte i Uppsala passade vi på att gå in på IKEA och shoppa lite. Vi bor fortfarande inte ihop men nu har vi en sån här:


Jättebra ju när bebisen kommer. Så fortfarande har vi inte riktigt rätt ordning på saker å ting.

Och nu börjar jag få lite panik. Vart ska vi bo egentligen?? Blir det i Js trea eller blir det i något annat? Och jag blir ju bara större å större och jag börjar få ont lite varstans så vem som ska packa min lägenhet när det väl blir dags det vet jag inte. Men det ordnar sig...väl? Eller?

Å appropå när vi var ute å åkte i lördags så fick vi ett stenskott på nya fina bilen. Morgonen efter var stenskottet en spricka på typ 10 cm. Nu har sprickan blivit ca 20 cm och en liten böj. Inge roligt alls. Och även om det går att få ut en ny ruta på försäkringen så är det ju ändå en kostnad i självrisk. Blä!
Å fy fabian vad dyrt det är med bensin nu. Tur jag kan tanka etanol också. Blir ju några hundra billigare hoppas jag.

Nå nu blir det glass. Mums!

4 kommentarer:

Mari sa...

Det gör väll inte så mycket att det blir i fel ordning. Snart kommer ni säkert att snubbla över ett boende som känns bra. Och om inte jag är helt dum så tror jag att du har många runt omkring dig som hjälper till att packa o flytta:)
Ha nu en skön helg.

Kram

CiCCi sa...

Nej det är klart det inte gör något, bara det blir rätt nån gång. ;-) Ja någon finns det nog någon som har nån minut över att hjälpa till, men du vet ju hur det är, jobbigt att behöva be om hjälp. Ha en braig helg du med. Massor med kramar

Anonym sa...

Förste packare anmäler sig härmed.
Stenskott kan lagas och brukar inte kosta något men nu kanske det är försent, beror ju på var spricka är förstås. Nästa gång åk direkt till någon som lagar stenskott så slipper du byta rutan.
Kram mamma

Sabina sa...

Hehehe det kanske är det som gör att det kommer bli så bra, att ni gör allt tvärtom liksom;) tycker ni kan flytta till Märsta ist, här finns säkert massor av bra lägenheter.

Pussssssssss