söndag 22 januari 2012

Tiden är inne

Nu känner jag att det är dags att berätta vad som verkligen hänt på sista tiden. Varför jag inte orkat sitta vid datorn på kvällarna.

Jag har haft "magsjuka" sen i slutet av november. Mått illa nästan hela dagarna och varit obeskrivligt trött. Men är inte smittsam. Det beror nämligen på att jag och Jörgen ska få en bäbis i juli. E ska bli storebror igen här hemma hos mig. Vet ju att han är den bästa storebrorsan man kan tänka sig.

Å ja jag har verkligen mått jättedåligt. Kräkts både på jobbet å hemma, men det börjar lugna ner sig nu. Vi har gjort Kubtestet och det visade inga större risker så än kan man vara lite lugn iaf. Är i vecka 15 imorgon och det börjar synas, inte mycket men lite iaf. Men förutom illamående mår jag bra och känner att det är väldigt spännande. Älskar apelsin och avskyr fet mat och annat onyttigt. Annars är det precis som när jag väntade E.

Det är ju inte bara barnvagn, bilstol, barnsäng och större bil som behövs, vi behöver nånstans att bo också. Vi kan ju inte ha det så här när bäbis kommer och bo i olika lägenheter varannan vecka. Det känns som att boendet är högst upp på listan av to do before juli.

Så nu när ni vet så kanske det blir något mer inlägg lite oftare.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Många många många kramar till er!!! //Petra Valente

Sabina sa...

Yeeeeej! Även om jag har vetat ett tag ;)

Puss å kram

Vera sa...

Så glad för er skull finaste C!
Många kramar från oss!

Anonym sa...

Stort grattis till er, jättekul!

Kram

Cisse

Tankevågor sa...

Men åh så roligt Cicci! :-)
Stor varm grattis-kram från mig!

Lisbeth

Jempa sa...

Åh vad härligt! Grattis... ! Vilken härligt, öppen och ödmjuk blogg! Denna vill jag följa! Följer med men önskar redan nu de varmaste lyckoönskningarna för fortsättnigen..

Lena sa...

Va roligt! Grattis Cissi, så glad för din skull. Massor av lycka till kramar /Lena

Jerk sa...

Grattis Cicci! :)

du är det viktigaste ditt liv! sa...

Underbart Cicci!!!

Stor kram till er alla!!!

Anonym sa...

Grattis!!! och lycka till :)

CiCCi sa...

Petra: Tackar. Vi kramar tillbaka. :-)

Sabina: Japp, svårt att hålla hemlisar för dig vännen. ;-) Kram

Vera: Tack tack vackra Vera. Kramar tillbaka.

Cisse: Å tack. Det känns toppen. Kram

Lisbeth: Tack du. Den kramen värmde. Skickar en likadan tillbaka i vinterkylan.

Jempa: Tack, vad kul att du gilar min lilla blogg. Du är välkommen åter. Kram

Lena: Å fina Lena, tack. Kram kram

Jerk: Tackar!

Jennie: Ja visst är det Ofattbart härligt. Kram tillbaka

Anonym: Tack, vem du nu är...

C´s sa...

Åh va kul, lycka till med både nytt boende och framför allt med den nya familjemedlemen...
Grattiskramar i massor

CiCCi sa...

Söderenberg: Å tack. Behöver alla lycka till vi kan få när det gäller boendet även om jag fortfarande är optimistisk. Kram

Sandra sa...

Nämen vad roligt!
GRATTIS!

Hoppas att du snart slipper ifrån illamåendet...

Lycka till!

CiCCi sa...

Tack Sandra. Jadå, det känns bättre nu, men fortfarande värst på kvällarna. Men det är ju ett bra illamående så jag står ut. ;-)Kram