onsdag 25 januari 2012

Förkylningstid nu kommer...

Jag gillar verkligen inte när kollegorna kommer till jobbet med täppt näsa, nysattacker och glansiga ögon. Brukar titta snett på dom. Men idag var jag själv en sån. Usch på mig. Men jag ville ju verkigen ha en hel lön den här månaden. Men jag gick iaf hem vid lunch och håller nu tummarna att jag inte hann smitta ner någon. I morgon blir jag hemma med sällskap av nässpray, näsdukar, glass och te. Önskar man kunde tagit sig en stänkare....men nej, det gör jag inte alls förresten, jag är mycket hellre gravid faktiskt.

Imorgon ska E till sin pappa igen och jag hade sett fram emot en stund bebisgos med söta lillasyster Isabella, men det blir till att lämna E vid dörren och dra innan baskiluskerna hoppar in till familjen. Attans. Tur E inte vill pussas och kramas längre så han inte blir smittad. Men blir han sjuk ska jag skylla på att han klär sig på tok för dåligt ute i vinterkylan. Men hur får man på en snart tioåring kläder när han hittar på den ena ursäkten efter den andra att slippa ha ordentliga kläder. Det är ju inte som när dom var små och man hade makten längre.

Någon mer som är sjuk så är det mina underbara små söta systerbarn som båda fått pencillinkur mot allt möjligt. Som läkaren sa när han såg Emmy "jag behöver inte undersöka henne för att se att hon behöver pencillin". Inge kul när små barn blir sjuka.

Jag hoppas den där inne i min mage får samma immunförsvar som min stora gos har. Kommer ihåg att dagisfröknarna var så imponerade över att han så sällan var sjuk.

Men snart är det över, snart är det vår, sol och värme igen.

2 kommentarer:

Mari sa...

Krya på dig gumman.
Å snart har du en egen bebbe att sniffa på:)

Kramis

CiCCi sa...

Tack Mari. Ja snart så... gu vad mysigt.
Kram