måndag 30 januari 2012

Idag är jag stolt

Min son, min lilla gos, mitt E. Idag är jag så imponerad över dig. Jag känner på mig att det kommer bli något alldeles speciellt av dig när du blir stor. Idag har Erik gjort debut som grävande journalist, som skjutstjärnsrepporter som knattejournalist på Sportradion.

Någongång i november tror jag att det var skickade E ett mail till Sportradion att han var intresserad av att bli knatterepporter på sportradion (vilket man tydligen kan göra) och dom svarade att det var mycket intressant och att dom skulle höra av sig. Men E hörde inget så han skickade ett till mail och då kom svaret att dom kanske hade något efter nyår. Den första januari skickade därför E ett till mail för att kolla om det var något på G. Jadå, nu hade dom nog något. Å tillslut så ringde dom och sa åt honom att ta ledigt från skolan för nu skulle det bli intervju av.

Så idag skjutsade pappa T in honom till Radiohuset och sen var det presskonferens med delar av det svenska hockeylandslaget inför Sweden hockeygames. Där fick han se hur en intervju går till och träffa förbundskapten Mårts.



Därefter var det dags att dra på sig hörlurarna och med micken i högsta hugg få göra sin egna intervju med målvakten Viktor Fasth.


Intervjuen går att höra på söndag klockan kvart i fyra på p4.
Får inte missa!

Jag är sjukt imponerad och superstolt.

6 kommentarer:

Sabina sa...

Wow vilken kille. Förstår du är stolt. Kul ide.

Kraaaaaaam

Anonym sa...

Mormor är djupt imponerad av framåtandan.

du är det viktigaste ditt liv! sa...

Meeeen ojojoj! Vilken kille! Grymt jobbat, Erik!
Han måste ha en toppenmamma! :)

Kramelikram!

Sabina sa...

Skulle vilja gilla Jennies kommentar, så jag gör det här GILLA!

Lena sa...

Hej Cicci
Säger som många med så bra mamma kan det ej bli fel.
Så roligt! Förstår verkligen du är stolt. Måste försöka komma ihåg att lyssna. Kram/Lena

CiCCi sa...

Sabina: Men visst sörrö.

Mamma/mormor: Då är vi två.

Jennie: Haha, nu vet jag inte riktigt om det beror på hans mamma även om jag lärt honom allt jag kan...nästan. Kram kram

Sabina igen: Hehe, ja en gilla knapp här hade varit bra ibland. Kram på dig

Lena: När jag ver liten lekte jag ofta att jag var sportrepporter själv så det har han kanske fått från mig. Ska iaf bli så kul att höra hur det låter. Kram på dig