måndag 16 maj 2011

Min älskade lilla bil

Jag har en liten Skoda Fabia årsmodell 05 i vit färg. Jag älskar min lilla bil och den tar mig överallt. Utan min bil skulle jag känna mig halv. Och därför är det sorgligt och se hur skadad den blir när den tar mig fram och tillbaka mellan hemmet och jobbet. Tyvärr har det nu blivit ytterligare ett stenskott. Och den här gången går det nog inte att rädda. Jag måste inse att skadorna är för stora och jag behöver byta framrutan. Den går inte att laga mer. Och idag var det från mötande bilar stenarna kom. Så nedrans. Stackars min lilla rar bil. Det känns som om rutan antingen är en magnet för alla stenar och dubbar som kommer flygande eller att rutan är gjord av finaste Orrefors glas som inte tål nånting. Jag har en fantastisk försäkring så jag måste ju såklart inte betala för hela rutan själv, men det kommer svida när jag blir tvungen att byta den. Får vänta tills skatteåterbäringen kommer.
Stackars min älskade lilla bil.

Inga kommentarer: