torsdag 10 februari 2011

Kulturell, snöoväder och födelsedag

Först och främst ska jag berätta att jag varit och sett en så bra show ikväll. Det var länge sen jag var och såg nåt så bra. Js dotter går i åttan och har en estetisk inriktning på sin utbildning och ikväll visade dom upp det dom lärt sig. Så proffsigt och framförallt var "min" tonåring super duktig. Hon hade huvudrollen i sin pjäs och hon lyste av självsäkerhet. Hon uppträdde som en stjärna. Jag är glad att jag åkte dit och såg det trots allt som hänt. Även om vi inte är tillsammans längre så är det skönt att kunna träffas och göra saker ihop ändå som om vi var en familj. Som om hon var "min" tonåring.

Är glad att jag kom hem utan att åka i diket också. Hade tänkt att jag kanske skulle sova hos J i natt med tanke på dom oplogade vägarna, men det kändes inte som om det var nån bra idé. Känner mig liksom lite ivägen. Vill gärna tro att jag var välkommen även om det känns som att någon gärna är ensam nu. Hursomhelst var vägen ut till mamma och pappa full av drivor och det var bara att ta sats för att inte få stopp på bilen. Jisses. Tur man är en sån rallydrottning. Tror jag ställer upp i Vinterrallyt nästa år, kan ju inte vara så svårt. Tur också att jag inte mötte någon så jag kunde använda mig av hela vägen. Vägen förästen, jag är inte säker på att jag körde på vägen. Såg inte skillnaden på väg och åker. Det är skönt att bo på landet...iaf på sommaren.

Och idag är det inte en vanlig dag. Idag fyller mosters lilla älskling Axel två år! Han ringde och pratade en massa med mig idag. Förstog inte hälften av vad han sa men jag är säker på att han gillade min födelsedagssång iaf. Stort grattis min solstråle. Kommer med paket och grattar på lördag.

Bilden är tagen 4 juli 2010. Han är söt även när han gör grimarser.


Inga kommentarer: