måndag 5 oktober 2009

En sån himla bra helg

Ett recept på en riktigt god helg. Räcker till 2 personer.

Först tar man en afterwork på fredagen med sin älskling och vänner på den lilla pizzerian i det lilla samhället. Supertrevligt, supersoft och supernice. Låt stå på ett mörkt mjukt ställe att mogna i minst 12 timmar.

Dagen efter blandar man sin allra käraste, en hotellvistelse på Hotell Contential i Stockholm, middag på Restaurang Stekpannan på Söder och biljett till Kvarteret Skatan. Passa på att göra av med lite pengar i några välkända butiker innan det blandas i lite mousserande på hotellrummet. Efter att middagen är nedrörd i blandningen tas en liten promenad till teater Rival. Tillsätt en masssa skratt i nästan två timmar. Precis så lagom mycket så det nästan gör ont i smilgroparna efteråt. Avsluta dagen med en liten skvätt vin. Låt stå ytterligare en natt under ett mjukt täcke.

Söndagsmorgonen inleds lugnt och skönt utan stress. Avslutningsvis, vänd försiktigt ner en mysig frukost med massa godsaker och blanda väl. Krydda med en aning fotboll efter smak och tycke. Klart. Rekomenderar att man serverar detta med ett stort glas kärlek och en blandad sallad av omtänksamhet och skratt. En lite varning utfärdas dock. Risken är stor att man blir beroende.

Tack Caesar för en alldeles, alldeles underbar helg. En riktigt lyckad skämma bort mig helg. Älskar dig så mycket och är så glad att du finns i mitt liv. Du lyser upp vardagen och ser till att jag har det bra...nej bäst, du ser till att jag har det bäst. Tack tack tack. Du är fantastisk. Du är min drog och jag vill bara ha mer.

7 kommentarer:

Sabina sa...

Ååå jag vill oxå ha sallad med omtanke och kärlek;)
Mums, låter ju som en alldeles alldeles fantastisk helg, sådan som DU e sååå värd.

KÄRLEK*


Puss puss puss

Caesar sa...

Du är " Aqua vitae " puss

Anonymous sa...

Härligt! Fortsätt så!! Kram Petra

Jennie sa...

jösses cicci, va du skriver härligt!!!
måste säga att du har en toppenblogg... så ärlig&varm!

ha det bäst!
puss&kram

Fresia sa...

Shesus!!
Jag vill också ha!!!!

Hur gör man för att få det?

Grattis till dig iaf som redan fått det. Låter underbart.
kram

CiCCi sa...

Sabina: Klart du ska ha. Ska jag mejla receptet till M? Ja det var en sån fantastisk helg. Puss puss

Caesar: Min allra käraste. Tack ännu en gång. Älskar dig. Puss puss

Petra: Planerar att göra det. :) Kramis

Jennie: Men tack vännen. Det värmde verkligen. Kan bara säga detsamma. Puss å kram

Fresia: Inte Shesus, Caesar heter han..hahaha..fniss fniss...
Ja du...hur gör man...vet inte riktigt. Det bara blir så... Kramis

Annika sa...

Tror bestämt att jag ska följa det receptet nästa helg!!

Underbar helg ni hade!

Varma kramar!