lördag 3 oktober 2009

112

Igår påväg till jobbet såg jag en trafikolycka.

Jag kom körandes på motorvägen och närmade mig Häggvik när jag såg på mötande körbana en stor långtradare komma rykandes ner för den lilla nerförsbacken. Min första tanke var "vad har han tankat idag?" Sen såg jag att han hade en lite röd bil framför sig på helt fel ledd. Då förstog jag att det var en trafikolycka. Shit alltså!!

Tog fram telefon och tänkte att jag kanske borde ringa 112, men så tänkte jag att det är säkert fler som gör det som är på plats. I samma stund ringde jag iaf. Jag har aldrig tidigare behövt slå det numret. Lämnade dom uppgifterna jag visste och han bekräftade att han redan fått anmälan nån sekund innan mig.

Bara hoppas att allt gick bra och att dom inte skadade sig allt för mycket.

3 kommentarer:

Londongirl sa...

BRA att du ringde vännen! Så många som inte bryr sig och det kunde lika gärna ha varit du som varit först där på tråden eller hur?
Ha en skön helg!
Kram kram

// Lisbeth

Sabina sa...

Mycket bra att du ringde vännen, tror att det är lätt att tänka att någonannan nog gör det.
Fram för fler som vågar ringa om det behövs.
Puss å kram

CiCCi sa...

Londongirl: Tänkte bara att det är ju inte straffbart att ringa en extra gång. Det kändes ändå bra att jag ringde. Skön helg...det är bara förnamnet..hihi Kram

Sabina: Precis så är det och nästa gång kanske det inte är nå alls som ringer. Puss å kram vännen.