torsdag 9 juli 2009

Regn



Skjutsade E till sin pappa igår. En helt vanlig onsdag alltså. Antingen kommer han eller så åker han. Men det var ingen vanlig dag.

Det är jobbigt kan jag meddela er som inte är utan era barn mer än korta stunder. Men igår var det verkligen "fett jobbigt" som E skulle sagt. Nu ska han vara hos sin far i två veckor, eller 16 dagar för att vara exakt. Den 16:de dagen kommer han tillbaka till mig igen. Och jag som föreslog tre veckor var. Jisses! Tur att T inte gick med på det.

Men om 16 dagar är han här igen och då är han här i lite mer än tre veckor. Gissar att T kommer att sakna honom för det här var inte alls roligt.

Så det regnar inte bara här i Stockholm. Det regnar inom mig idag.

4 kommentarer:

Jennie sa...

här kommer en "stor-varm-känner-igen-mej-kram" till dej, gumman!

Sabina sa...

Gumsan shit va jobbigt, kan inte ens tänka mig, el jo det kan jag, fy sjutton....

Det regnar i mig oxå idag, stora tårar, men av helt andra orsaker.

Älskar den här låten med Carola, blev lite förvånad över att jag fortfarande kan texten.

Puss puss puss

Londongirl sa...

Åh Cicci! Förstår att du kommer att sakna honom...hela tiden, alla dagar.
Men vad ska du göra? Är du ledig eller jobbar du? det hjälper väl inte att jag säger att det kommer att gå fort...för det känns aldrig så när man längtar.

Men för din skull hoppas jag att tiden går fort och att du faktiskt kan hitta på något trevligt/mysigt/roligt under tiden.

Massor av kramar från mig.

CiCCi sa...

Jennie: Tack, den behövdes och värmde. Kram tillbaka

Sabina: Ja det är jobbigt vill jag lova. Och jag förstår att du hade en jobbig avslutning innan semester. Inge roligt alls. Hoppas det känns lite bättre nu iaf. Å den är riktigt bra den låten faktiskt. Kunde den utantill förut. Massor med pussar och stärkande kramar till dig.

Londongirl: Å tack, vad snäll du är. Jag jobbar så tiden kommer säkerligen gå snabbt, och precis som du säger så är han här i mina tankar hel tiden. Då är det svårt att koncentrera sig på annat, men jag ska absolut utnyttja tiden till å göra sånt som man vill. Som att bara sitta still och läsa utan dåligt samvete, och springa när jag vill, å träffa kompisar, å pussa på min kärlek. Tiden kommer att flyga iväg. Kram kram