måndag 29 juni 2009

Tårta och gudmor

SÅ var den här helgen över också och det har varit kalas i dagarna två. Oj oj oj vad jag har ätit gott! Glömde bort allt vad Viktväktarna lärt mig under dessa 48 timmar.

Igår söndagen den 28 juni var det dop i den kungliga huvudstaden. Mosters lilla älskling fick äntligen ett namn. Axel Erik heter han nu. Och jag fick vara gudmor! Yeeej. Känner mig så stolt.

Fick även äran att baka doptårtan. Tadaaa:




Läste en dikt i kyrkan som min syster fått av en vän:

Att få ett litet gudbarn är en gåva och en ära,
att vara så betrodd att stå ett liv så nära.
Man länkas till varandra med ett gudomligt band,
så själsligt är man nära fast man bara ses ibland.
Ett gudbarns liv man följer av omtänksamma skäl,
för man har fått en uppgift att se till barnets väl.
Och även i det tysta finns detta alltid kvar,
att man känner något särskilt för det gudbarn som man har.

En härlig helg helt enkelt.

7 kommentarer:

alexandra sa...

vilken vacker dikt oh tårtan oxså

Tommy sa...

Erik! Visste inte det, men det är ju rätt självklart när man tänker efter.

Sabina sa...

Men WOW vilken tårta=) Du e såååå duktig!!
Fina namn har lillkillen fått oxå, precis som sin far och kusin, kul.
Stort GRATTIS till Gudmorstiteln oxå, sådan ära.
Ska bli sååå mysigt att träffa dig i morgon.
Pussssss

CiCCi sa...

Alexandra: Å tackar!

Tommy: StorE var lite skeptisk föst men systeryster övertygade att han skulle få det namnet också.

Sabina: Tack, tack! Jamen visst har han fått fina namn. Passar honom perfekt. Jag ska göra mitt yttersta för att bli en sån bra gudmor som möjligt. Jag längtar tills ikväll jag med. Vi ses alldeles för sällan. Puss och kram

Monica sa...

Herreminskapare vilken tårta! Vad du kan! Återigen impad av dina bagerikunskaper. Vart var jag under de lektionerna i skolan... ;-)

Gratulationer till den stolta familjen och gudmoderen!

Kram!

Fresia sa...

Kanontårta Cicci!
Tror jag mötte mormor o morfar på väg till kyrkan. Pappa satt i baksätet..
kramen

CiCCi sa...

Monica: hade vi fått göra sånt här i skolan hade jag nog arbetat med det. Det är bara så rackarns roligt! Tack tack för gratulationerna. Kramis

Fresia: Tack tack. Ja kanske det var så. Kramis kramis