fredag 5 juni 2009

Dilemma

Jag vet inte hur jag ska göra imorgon. Det är den 6 juni, nationaldag och fotbollskval och vi är bjudna på två fester. Och som vanligt är jag veligare än veligast. Egentligen vill jag gå på fest nr 1. Vi kallar den så för det är ju den första inbjudan. Det är den festen Caesar vill gå på. Trevliga människor, trevlig stämmning, bra musik och fotboll.

Fest nr 2 är samma tema, trevliga människor, trevlig stämmning, bra musik och fotboll. Och jag tror kanske att E känner sig mer hemma där för det är kompisar från förr.

Dessutom är fest nr två med människor som jag har pratat med om att vi borde träffas snart. Borde jag inte gå dit då?

Men jag vill ju vara där Caesar är, annars blir det ju som i mitt förra förhållande igen. Fest påvarsitt håll. Och där finns också andra barn att leka med för E så det är ju ingen fara...men...hm...eh...

Och dom bjöd ju först...men....åååååå

Det är jobbigt att vara så poppis...

7 kommentarer:

Helén sa...

Åh, vad stökigt det är när man måste välja sådär, men jag hoppas du fick en riktigt trevlig kväll vad du än valde! Kram!

Londongirl sa...

Typiskt att det ska bli så där! Vilken gick du på????

Jag skulle nog i alla fall ha känt att jag måste gå på den som jag blev bjuden på först...tror jag. ;-)

HOPPAS DET BLEV TREVLIGT I ALLA FALL!! :-))

Kram

Londongirl sa...

Glömde att skriva:
Jag tror i alla fall att de flesta vet att så här års krockar alla fester.
Det är studentmottagningar, grillfester,konfirmationer,avslutningar och ut och äta med jobbet och det är helt hopplöst att vara med överallt. :-)
Kram

CiCCi sa...

Helén: Ja det är riktigt knasigt, men jag gick med E på fest nr 2 iaf. Det var flest barn där och det var riktigt trevligt, precis som det brukar vara. Kramis

Londongirl: Det blev fest nr två. Mer barn som E trivs tillsammans med och så blev det ju så där trevligt som det brukar bli. Det är skönt att ha så mycket vänner så man aldrig behöver känna sig ensam. Och ja, den här årstiden är det mycket bokat. Varje helg i juni har redan blivit bokad. Allt från vuxenfest till dop. :)
Kramis

Tommy sa...

Det är inte fel att vara på olika håll. Snarare tvärtom.

Tycker jag.

Sabina sa...

Så klart att du ville hänga på samma fekke som din C. Nu vet ju jag vilken du hamnade på. Anyhoo dålig jag blivit på att kommentera, hinner knappt med min egen blogg sååå, nu e det jag som får skärpa mig.
Hoppas hoppas vi ses på lördag.
Puss å kram

CiCCi sa...

Tommy: Nej jag håller inte med dig. Det är genom att umgås tillsammans som man stärker förhållandet. Tror fortfarande att om vi gillat samma saker så hade vi fortfarande varit gifta och lyckliga. Du sa det själv att vi hela tiden kollade om någon var med E så att den andra kunde vara någon annastans och det är ju inte bra, eller? Nej bättre att umgås med den man älskar. Kram

Sabina: Jag håller med, vart tar tiden vägen? Har inte heller den tiden jag önskar längre. Men som det är på jobbet nu så "orkar" jag inte sitta vid datorn på kvällen och kolla runt hos alla hur dom har det. ättring utlovas. Jaaaa kom i morgon! Jag håller tummarna fortfarande. Puss