fredag 12 juni 2009

Ett år sen

Ett år har gått. Många vatten har flytit under broarna sen dagen då jag snokade i Ts mobil och det stog klart att hans tanker var hos någon annan än hos mig.

För ett år sen den här tiden hade många tårar runnit ner för mina kinder och jag kunde inte se mig själv som singel. Vi var ju gifta! Inte kunde det väl vara meningen att vi skulle gå skilda vägar. Men tydligen var det meningen.

Och nu sitter jag här på min balkong i min lägenhet oh trivs ganska bra. E är just nu hos T och jag känner mig lite ensam. Det spelar ingen roll att det gått ett år, jag vänjer mig inte att vara utan min älskade E, min gos, min sllra käraste E. Tycker att det kan vara skönt en kväll, men sen vill jag bara ha honom här igen.

Men under den här tiden har det hänt så mycket fantastiskt i mitt liv som jag heller inte vill vara utan.

Jag fick en heldag i Malmö för Viktväktarnas räkning i höstas när jag mådde som sämst och precis flyttat in i lägenheten jag inte gillade. Dom fick mig att känna mig vacker. Fick så mycket beröm den dagen att jag nästan tror att jag faktiskt skulle kunna agera framför en kamera igen. Det var så kul att jag inte skulle säga nej om någon frågade om jag skulle vilja göra reklam igen.



Det största är min nya lilla kärlek, mosters lilla älskling. Tänk att han har blivit 4 månader. Han är så underbar och när jag ser honom känner jag så mycket kärlek och värme. Hans glada ansikte när han ser mig och hans underbara joller. Och tänk att jag ska bli hans gudmor. Jag är så stolt. Jag lovar att jag ska bli den bästa moster/gudmor du kan tänka dig. Jag ska alltid finnas där för dig.


Moster lilla älskling en vecka gammal

Och min Caesar. Utan dig hade mina dagar varit gråa och trista. Du förgyller mitt liv. Vi har känt till varann i en väldans massa år och inte kunde jag tro att det var du som skulle krama om mig och smeka min kind och viska i mitt öra att du älskar mig. Du var ju "bara en av mina vänners bror". Nu är du min drog och jag vill inte vara utan dig. Vi har nu varit tillsammans i fyra månader och jag känner så mycket kärlek. Du är så osjälvisk och så omtänksam. Älskar dig massor. Och dessutom har jag fått en till i mitt liv, din dotter. Hon är vacker som en dag och jag hoppas att jag får vara en del av era liv i många år. Det är så häftigt att ha en tonåring i mitt liv helt plötsligt. Fast jag känner mig fortfarande så töntig när vi umgås. Inte alls så cool som jag önskar. Men jag vänjer mig nog.



Så egentligen är jag kanske tacksam ändå att hon kom in i Ts liv. Att jag fick chansen att lära känna en annan Caesar än den jag kände innan.
En arbetskollega sa idag att det är så stor skillnad på mig nu. Att jag tänker mer på mig själv och mina egna behov. Att jag lyser mer. Och kanske har hon rätt. Inte vet jag.

För ett år sen trodde jag inte alls att det skulle bli så bra som det ändå blev. Det är dags att ändra lösenordet. Jag är inte längre krossad.

9 kommentarer:

Anonymous sa...

Det är så skönt att se skillnaden på dig nu från tidigare... Min pappa har alltid sagt: "inget ont som inte har något gott med sig". Jag ska bara ta mig i kragen och komma och hälsa på dig!
Kram från HS

Mari sa...

Skönt att se att du kunde resa dig och bli den glada Cicci som du faktiskt är(sen kommer det säkert alltid något bakslag, stora eller små, tex saknad av E när han är hos T).
Jag är så otroligt glad för din skull.

Ha nu en härlig helg. Hoppas att ni har bättre väder än vi...

Kram

Jill sa...

Det har verkligen varit en resa för er. Jag är så glad för din skull att du står stark nu och mår bra. Och vilken förebild du är på många sätt- med viktnedgång och din förmåga att vända uppbrottet till något positivt. Grattis. Kramar

Jennie sa...

skulle prcis skriva det bästaste ordspråk som finns... och då såg jag att det redan stod... men jag skriver det igen för det e sååå sant sååå! "det finns inget ont som inte har nått gott med sej!"

cicci, "nya cicci" jag diggar dej!
puss&kram

CiCCi sa...

HS: Så sant som det är sagt. Och ja, det vore trevligt om du kom å hälsa på nån dag. Men å andra sidan har jag ju inte varit å hälsat på er heller. Skäms på oss. Alltid lika kul när vi möts i våra bilar. Du hälsar alltid så glatt. Sköt om dig. Kramis

Mari: Livet är fullt med bakslag, men det är väl tur det också. Tänk vad trist det hade varit utan bakslag. Då hade man ju aldrig fattat hur bra det är emellanåt. Och nej, här är vädret lika uselt som överallt annars. Trevlig helg du med. Kramis

Jill: Jamen oj vilken härlig resa du gått igenom med alla bröllopsbestyr. Minns ju hur kul det var med allt innan och vilken underbar dag det var. Blir alldeles generad när du skriver att jag är en förebild. Tack snälla för dom fina orden. Kram kram

Jennie: Det tål att sägas ofta och även höras ofta. Se bara på dig och ditt liv. Vilken skillnad nu från då. Diggar dig med och jag hoppas verkligen att vi får till en träff snart. Puss puss

Sabina sa...

DarlingCicci jag blir så glad när jag läser detta, jag kommer ihåg datumet som om det var igår, jag kommer aldrig glömma den dagen du ringde och berättade för mig vad du kommit på, hur jag förbannade, hatade och grät med dig.
Nu e en annan tid å den tiden är din.
Ni är såå fina tillsammans å J verkar vara en riktigt toppen tjej, så det här ska gå bra ska du se.
Hoppas ni får det jätte bra ikväll, lite ledsen att jag inte orkade förlja med bara.
Puss å kram

Helén sa...

Vad härligt att allt blivit så bra, och vad snygg du var på bilden för VV som du lagt in!! =) Kram på dig!

TP's crib sa...

Ååe, det är så underbart att läsa hur långt du kommit på bara ett år, hur bra du mår och hur stark du verkar ha blivit...det känns så avlägset för mig att jag skulle må så bra som du gör om bara 7 månader (då har ett år gått sen Simon släppte bomben) ,men jag hoppas och vill tro att även jag kommer dit. Du är en inspiration för mig just nu =) Kram // Fia

CiCCi sa...

Sabina: Ja du, den dagen lär jag aldrig glömma hur mycket jag än vill. Det är skönt att ha lämnat det där bakom mig nu och kan se framåt. Tack för att du funnits där. Puss puss

Helén: Ja det är skönt, riktigt skönt. Å tackar. Kan tänkas att det kommer fler bilder dåådå. Har en del. Kramis

Fia: Kan jag hjälpa till på nåt sätt så gör jag det såklart och kan jag insperera är det alltid nåt. Det kommer dagar då allt känns toppen, men så blir allt blä igen. Men den här känslan att ha tagit sig från kanten till avgunden är helt underbar. Den är långt borta nu. Sköt om dig. Kram