lördag 13 juni 2009

I love REA

"Prisa gudarna, här kommer skatteåterbäringen!!!!"

Och när den kommer kan man antingen spara på ett bra sparkonto (tex SevenDay Finans som f.n har 3,40 i ränta) eller spendera dom. Och eftersom jag känner mig lite nere ibland och har hört nånstans att shopping och choklad är det bästa när man är lite dyster så är inte jag sen med att spendera. Och är det dessutom rea som nu så är det ju än mer underbart.

Igår shoppade jag kläder till "mosters lilla älskling" (han har ju snart namnsdag) och till min egen lilla älskling. Ja jag köpte ett par skor, dock ej på rea, och en vit topp till mig själv, men det är inte det viktiga. Det viktiga är att jag kom hem med kläder som skulle kostat 2050:- men nu bidde det bara hälften drygt. Å gu så underbart härligt.

I torsdags var det skolavslutning för E. Hans första sommarlov börjar nu och till hösten börjar han skolan. Oj oj, vilken stor kille. Eller somarlov är väl att ta i. Det blir fritids ett par veckor tills semestern börjar, men jag tror han får det riktigt roligt på fritids också. Kompisar att leka med och massor av yta att röra sig på.
Han går nu på skolan jag själv gick på. Iof har dom rivit hela den skolan jag gick i för den var bara en stor svampodling på slutet. Men vad som är värre är att dom dessutom har ändrat hela avslutningen. När jag gick där tågade alla klasserna till berget bakom skolan som heter Råberget. Nu var det istället utanför skolmatsalen. Kändes fel. Men det blev skolavslutning iaf och alla dom små i förskoleklassen var så söta när dom sjöng pippis sommarvisa.
Caesars dotter var konferencier och var så duktig. Tror att hon kommer att bli något riktigt stort i framtiden. En riktig stjärna.

Dags att piffa till sig inför kvällens festligheter. Det är invigning av puben på den lilla pizzerian här i det lilla samhället. Kan bli riktigt kul. Vad ska ni göra?

4 kommentarer:

Sabina sa...

I löööööööööw REA 2=)

Tja, jag sitter å kollar på en skitfilm å funderar på att gå och lägga mig. Surar lite för att jag mår bläääit och önskar jag drog av en låt kareoke mot dig el med dig=)
Hoppas ni har kul
Pussssssssssss

Anonymous sa...

Hej Cicci!
Vi sprang ju på varandra i Kista igår. Jag var på väg att skriva på kontrakt för min första lägenhet ( 3:a i Kista). Det var verkligen kul att se dig. Så fräsch o snygg!! Förlåt om jag var lite stressad o otrevlig, hade en jobbig mäklare i mobilen... o Nefeli på armen. Hon är tung nuförtiden. Du får ha en fantastisk sommar!!
Många kramar
Neiki

Londongirl sa...

Vår skolavslutning var i tisdags och det regnade så vi fick klämma in alla i matsalen. Inte så kul men det fick gå ändå.
Vad roligt att C's dotter fick det uppdraget! Då är hon säkert jätteduktig. :-)

REA!! Me like! DET kan få mig att lämna ön ett tag faktiskt. Så kul med fynd.

Åker ut dit igen till midsommar, sen blir det lite fram och tillbaka.

Hur är dina sommarplaner? Ska du och C ha semester ihop? Förstår att det måste vara lite trixigt med alla barn osv.

Hoppas sommaren blir bra för er!
Kramar

CiCCi sa...

Sabina: Vi borde shoppa REA tillsammans nångång. Å så roligt! Det var kul (som du vet) men hade såklart varit kuligare om du varit där. Hoppas du mår bättre nu. Puss puss

Neiki: Hallå där snygging. Men o så roligt det var att springa på dig där i centrum. Kände mig själv så oartig som inte hälsade på din söta lilla dotter. Å grattis till lägenheten. Hoppas allt går bra. Massor med kramar och en fantastisk sommar till dig med.

Londongirl: Hon var jätteproffsig. Och jag tror jag såg vart hon ärvt det ifrån när Caesar höll i karoken i fredags. Låter så skönt att ha en ö att åka ut till på sommaren. Hoppas solen lyser på dig hela sommaren. Jo det är lite trixit, men två veckor får vi ihop iaf och det ser jag verkligen fram emot. Det blir lite Öland och lite Norberg skulle jag tro. Önskar dig detsamma. Kram