lördag 7 februari 2009

Sömnproblem

Förstår faktiskt inte varför. Jag borde sova länge och inte vilja vakna när klockan ringer. Jag borde vilja ligga kvar i värmen i min säng och mysa. La mig kvart över tolv i natt och slockna innan huvudet nuddade kudden. Sov sött ända till halv sex.

Vakna med ett leende och mina tankar nån annanstans. Sen var det omöjligt att somna om. Har tvättstugan nu klockan sju och jag var så säker på att jag skulle sova tills klockan ringde. Jag tror jag behöver det egentligen för jag har sovit otroligt lite de senaste två veckorna, men det går bara inte. Hjärtat slår för fort och min mage känns orolig. Och i mina tankar finns han.

Så nu sitter jag här och lyssnar på Seal som sjunger om kärleken och att stå någon nära med min dator i mitt knä. Ska snart ner i tvättstugan.

Läste klar boken nu på morgonen, Bitterfittan av Maria Sveland. Känner inte mig själv speciellt bitter längre och det är en skön känsla. Kommer säkert att komma tillbaka till den bittra känslan emellanåt, men den har stigit åt sidan för stunden och lämnat plats för andra härligare känslor.

Idag kommer min gos en stund medan pappan ska gå på kurs. Får se hur länge han tycker att det är kul att vara hos sin mamma. Själv har jag nämligen ställt in mig på att baka. Men jag får besök idag också av vackraste Systeryster och det kan ju locka E att stanna hemma och inte vilja leka med kompis. Och vill han ändå det så får han väl det då.

Bebben envisas med att stanna kvar där i magen på Systeryster. Har inga planer på att komma ut i detta kalla trista väder och jag förstår Bebben. Men allt annat då som är så härligt med den här världen.
Där har vi två till som har sömnproblem av längtan. Två föräldrar som vill hålla om, känna, lukta, pussa, gosa och är sprickfärdiga av kärlek som dom bara vill gödsla på Bebben. En mormor och en morfar som längtar att få känna stoltheten ännu en gång. Att få visa upp det lilla undret för släkten. En farmor och en farfar, farbröder och fastrar och kusiner som alla vill veta vad som döljer sig där inne. Å så vi, moster och kusin E. Kusin E som ska lära Bebben allt han kan. Prata, gå, springa, cykla, spela hockey, rita, bygga med klossar...osv. Jag är galen av längtan efter Bebben och tänk om Bebben behagar komma idag mitt i bullbaket medan pappa StorE är ute och tränar inför vasan. Det går så bra det. Bebben är så välkommen.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

ÅH Vad härligt att få känna sån längtan och nyförälskelse!!!!!! Njut av livet och ha det underbart!!!! Massor av kramar från Petra!!!! (Jag vill förståss veta alla smaskiga detaljer..... Vi får ta en pratkväll snart.....)

CiCCi sa...

Petra: Det är härligt, men längtan kan ibland bli olidlig. Men jag njuter, jag lovar! Ja absolut, måste kolla när vi kan ses igen. Ha det toppen. kram