onsdag 4 februari 2009

Gosig och tandlös



En tand mindre och tio kronor rikare. Min lilla goding.

Han är tillbaka hos sin far och jag är ensam i min lägenhet. Men den här gången kändes det ändå ok att lämna honom.

"Ha det nu så bra en vecka ensam", sa T.
"Helt ensam är jag ju inte" svarade jag med det största leendet på länge och det kändes så skönt. Skönt att leendet var äkta och känna att jag är omtyckt av någon som är alldeles fantastisk. Någon som är på riktigt (inte som Ljungberg eller Jude Law ;-)) och som hela tiden ger mig komplimanger och uppskattning för att jag är jag. Jag behöver inte göra mig till inte anstränga mig. Så underbart.

Men visst saknar jag min gos. Som vanligt har vi haft ett par jobbiga fajter dom första dagarna och nu på slutet har allt verkligen stämt. Dessutom är han väldigt nyfiken på "den där killen" hans mamma har börjat dejta. Han ställer frågor som bara en liten 6 åring kan ställa och jag är så glad att jag har en sån fin pojke som är artig och social. Där har vi verkligen lyckats jag och T. Jag är egentligen inte orolig att få presentera dom för varandra. Kanske det sker nästa gång E är hos mig, vi får se.

Själv är jag nervös att få träffa dottern till "den där killen". Men det går säkert bra.

Tror ni inte...?

12 kommentarer:

Sabina sa...

JOODÅ det tror vi kommer gå JÄTTE bra. Å E kommer att fixa det här super. Å T kan ta sig i brasan;) Ensam My Ass.
Puss Snäckan som är snyggaste tjejen i världen;)

CiCCi sa...

Sabina: Tack, gumman. Precis vad jag ville läsa. Å det är du som är snyggaste tjejen i världen!! Basta! Puss puss

Anonymous sa...

Va glad jag blir för din skull!
Och ja, du har världens finaste E!
Kram Helena

Caesar sa...

"Ab imo pectore" hoppas jag det går bra med den "killen" :-)

För övrigt så håller jag med Sabina ;-)

Sandra sa...

Vilken gosig kille! Stort att tappa tänder :)

Låter härligt med dejtandet!
Lycka till!!!!

*kram*

Londongirl sa...

Åh Cicci vad härligt! Jag sitter här med ett stort leende på läpparna! :-))
Såg din kommentar hos mig....är det honom du ska till London med???
Vill du ha tips så ring eller maila mig.

KRAMAR i massor! :-)

Londongirl sa...

Alltså nu glömde jag att skriva att lillkillen är ju för söt med sitt tandlösa leende!!!

Jag hade bara tankarna på "den där andra killen" du vet. ;-)

CiCCi sa...

Helena: Hej på dig, kul att du titta in (nu när jag vet vem du är! ;-) ) Å tack snälla. Dom orden värmde. Sköt om er. kram

Caesar: Amor vincit omnia et nos cedamus amori min käre Caesar. ;-)

Sandra: Trots att han är stor är han lite rädd för den där tandfen som kommer in om natten och fövandlar tänder till pengar. Tack för lyckohälsningen. kramis

Londongirl: hehehe, kanske det kanske ;-). Ja du leende på läpparna är det mycket av nu för tiden. Vill för alltid vara kär. Det är ju så härligt. Har du några pärlor att tipsa om tar jag gärna emot det, även om "någon rar" varit där väldans mycket och har bästa vännen där så kanske du har nåt tips på något jag bara inte får missa. Du är för gullig. Och ja visst är han ett litet charmtroll min tandlösa gos. Kram

Helén sa...

Klart att det kommer att gå jättebra!! =) Ja, hos er tappar ni tänderna, hos oss odlar vi dom bara en så länge....! =) Kraaam!

Annika sa...

Måste ju bara först säga; UNDERBAR bild på E!! Stor kille nu när man har tappat tand!! Och vilken tur att tandfen existerar hos Er med! Har märkt en tendens att den goda feen har försvunnit hos många :-(

Hos oss finns hon fortsatt kvar, ja inte bara hon, utan även tandtroll, jultomten, påskharen ja alla dessa härliag figurer som inger hopp!

Jag är så glad för Din skull Gumman! Och tänk vad skönt för E att veta att Du nu inte är enasm när han inte är där. Lättare lite i hans hjärta ska du veta!

O klart det kommer gå utan några problem alls att träffa hans dotter! Hon kommer älska dig Gumman!

Lägg dig på hennes nivå och baka massor av goda bullar, så ordnar sig allt :-d

Kul med resa till London, skulle jag behövt den här veckan... Tildis har varit sjuk och sugit musten ur mamma;-)

Tar igen mig i helgen:-D

Önskar Dig (Er) en helt underbar helg!!

Massor av kramar!!

Caesar sa...

Absolut ciCCi :-)

Kom ihåg att leva efter orden..
"Mihmet credo"

Kram

CiCCi sa...

Helén: Det gör iaf inte lika ont att tappa dom som att få dom vilket är tur. ;-) Kramis

Annika: Tyvärr måste jag avslöja att jag faktiskt berättat för E att det är jag som är tandfen. Han var så orolig när hon skulle komma att han sov dåligt så jag kände att jag var tvungen. Och han börjar ju bli så stor så han tror väl egentligen inte på dom andra heller, men ändå kommer tomten, tandfen, påskharen och alla andra ändå. För att den här kommentaren inte ska gå till världshistorien som den längsta tar jag och skickar dig ett mail. Kram på dig

Ceasar: Absolut! :-)