söndag 15 februari 2009

Alla hjärtans dag

Det här är till alla mina nära och kära. Min familj, mina vänner och min kärlek.

Min familj.
Utan er skulle jag inte vara nånting. Ni gör mitt liv lättare att leva. Ni stöttar på alla sett och jag är så lyckligt lottad som har er. Hör alldeles för ofta människor runt omkring mig som inte uppskattar sina mammor, pappor, sina systrar och bröder. Som tar dom för givet och som inte tar hand om varann. Jag älskar er alla. Mor, far, Systeryster, StorE, mosters lilla älskling, mormor, morfar. Och min E. Du är min ängel, mitt allt. Du är min prins.

Mina vänner.
Ni fantastiska, tålmodiga, underbara vänner. Ni som står där vid min sida när jag faller. Ni som skrattar när jag är glad och tröstar när jag är ledsen. Jag är aldrig ensam när ni finns. Ni finns på en speciell plats i mitt hjärta.

Min kärlek:
Nu har jag fallit för dig. Du är så fantastisk, så underbar. Ikväll kom känslan att jag inte vill vara utan dig. Att jag är helt förtrollad av dig. Du säger saker jag aldrig hört någon säga till mig. Trodde inte jag skulle få uppleva det här någonsin. Ikväll kom tanken. Jag vill aldrig vara utan dig.
Tack för igår. Tack för blommor och choklad. Du var så bra mot E och han var så glad att få träffa dig. Och att du stannade kvar och sov vid min sida för att E bad dig gjorde mig glad. Och när E vaknade vid tre och inte kunde sova i sin säng för alla monster, tänkte jag att jag kan inte be dig gå hem nu. Och trots att jag motade bort monstren och trots att jag försökte få honom att sova i sin säng hela natten så gav jag upp efter 1½ timme. Du var så rar som sov vidare på soffan för att ge plats i min säng. DU gör mig hel igen. Jag vill aldrig förlora den här känslan.

18 kommentarer:

Sabina sa...

Vilket mys, jag bara känner kärlek här på bloggen. Härligt*
Puss å kram på dig stumpan.

alexandra sa...

WOW vilken kille du hittat.Njut av kärleken oh rid vidare i livet.kram

Anonymous sa...

Tack för dom vackra orden om oss, dina föräldrar. Du betyder så mycket för oss och vi finns alltid här för dig. Älskar dig.
Mamma och pappa

Jill sa...

Vad jag är glad för din skull!!

CiCCi sa...

Sabina: Kärlek är härligt. Så underbart härligt! Puss på dig vännen.

Alexandra: Ja det verkar så, som att han är Wow. kram

Mamma och pappa: Älskar er. Varmaste kramarna

Jill: Vad bra att min glädje smittar av sig. Kram

Londongirl sa...

Härligt Cicci! Jag håller med Sabina....här finns det KÄRLEK helt klart! :-))
KRAMAR i massor.

Anonymous sa...

Tack också får julklappen vi avnjöt igår på Alla hjärtans dag. Buddy Holly showen med Brolle rekommenderas varmt. Gick ut med en varm känsla och mycket musik i kroppen.
Mamma

Mari sa...

Du är värd den kärlek och omtanke, min vän. Hoppas att denna helg förgyller din vecka så att det blir fredag igen.

Super många kramar från mig

CiCCi sa...

Londongirl: Ja, love is all around, just lovely! Blev så kärleksfull i morse så jag nästan började gråta av alla känslor som rusar i kroppen. kram på dig

Mamma: Är så glad att ni gillade den och att ni hade en trevlg kväll ihop du och pappsen. Kram kram

Mari: Ibland tvivlar man ju, och ibland får man nypa sig i armen när allt känns så härligt. Antar att dagarna rusar iväg lika snabbt som alla andra, så snart är det helg igen. Ha en jätte bra vecka du med. Kramis

Caesar sa...

Jag vet att den "killen" som du träffat menar varje ord han säger och han hoppas hans kroppsspråk säger mer än tusen ord, kan tänka mig att du får honom att känna sig som en romersk konung ...

Kram Caesar

Christel sa...

Cicci
Vad kan man annat säga en grattis.
Mkt kärlek i ditt liv just nu, precis som det ska vara. Så skönt att det jobbiga är över. Man tror ju aldrig att det ska gå över men det gör det till sist.

Önskar massor med lycka till dig med din nya kärlek...

Micaela sa...

Shit vad härligt att läsa om dina känslor. Jag vet vad du känner, hur du kände innan. Ingen tanke på att träffa någon ny, men när man minst har tänkt sig detta så inträffar det. Jag kände precis som du, har aldrig känt mig så älskad, många ord som sas hade ingen sagt innan. De e så härligt å jag önskar dig verkligen lycka till med kärleken <3 Kramar i massor till dig Cicci för det är du värd ;)

Jennie sa...

ja, cicci, jag sitter bara här å ler!!!
tänk att den kan komma tillbaka... kärleken!
och på ett helt nytt sätt på nått vis.
allt jobbigt vi gått igenom ger nya perspektiv på saker & ting och vi får lära av det, bli starkare och nu njuta av "det nya livet"!
kärlek!!!

puss & kram

CiCCi sa...

Caesar: Jag känner på mig att du har helt rätt. Kram kram

Christel: Jag är omgiven av kärlek helt enkelt och det är så härligt. Har väl varit det en längre tid utan att märka det, men nu suger jag åt mig. Trodde helt ärligt att jag inte skulle få känna så här igen. Kram på dig vännen.

Micaela: Tack snälla och välkommen in! Kul att du lämnade ett avtryck. Livet känns nu mycket enklare plötsligt. Härligt! Kramis

Jennie: Vännen!! Vad kul! Välkommen in till mig. Efter den här kommentaren ska jag bege mig in till dig och kolla hur du har det. Kunde inte tro det här när jag prata med dig i somras. Det kändes vekligen som om jag aldrig nånsin ville träffa nån igen. Men som en blixt har nu kärleken träffat mig mitt i prick. Härligt!! vi måste höras snart. Kram på dig.

Duracellmamman sa...

Hej Gumman!!
Tänkte bara meddela Dig att planerandet inför Mammablogg Galan är i full gång. För att den ska bli så bra som möjligt är för alla parter, finns det idag några frågor som Du gärna får besvara inne hos mig!

Önskar Dig en UNDERBAR tisdag!

Massor av varma kramar!

CiCCi sa...

Duracellmamman: Frågorna är besvarade. :-) kram

Veronica sa...

Å vad han verkar bra!! Grattis grattis.

CiCCi sa...

Veronica: Han är toppen!! Tack, tack