onsdag 28 januari 2009

Vad händer?

Jag har bestämmt mig. Det är verkligen dags nu. Gå vidare, bli en glad, livsnjutare igen. Livet är för kort för att jag ska gå här och vara bitter, sur, avundsjuk och grinig. Jag har raderat mitt konto på match.com. Kände liksom inget för alla bilder som dök upp i min inkorg. Ingenting. Det var jätte svårt att bli intresserad av en bild. Blev inte ens nyfiken. Så nu gör jag något annat istället. Sen får man se vad som händer.

Ur min mobiltelefon:
"Skickar en lång och varm kram till en tjej som gör mig så glad :-)"

Vad är det som händer? Många varningsklockor har ringt och många har haft sin åsikt, men jag har bestämmt mig att lyssna på mig själv och klockorna har sakta tystnat.

Jag har varit avundsjuk. Avundsjuk på T och hans lycka. Jag hatar att vara ensam och har varit jävligt bitter. Men som sagt, jag är less på den CiCCi nu och vill åter igen klä mig i partyfejset, skratta och ha roligt, och träffa någon ny att spendera lediga stunder med. Samtidigt är jag livrädd att det ska bli fel, hatar att göra fel. Och dessutom lyssnar jag ibland lite för mycket på vad andra tycker. Men från och med idag ska jag tillåta mig att göra fel och erkänna mina brister. Jag har lärt mig massor av dig T och i det förhållandet vi hade. Jag ska till nästa förhållande säga vad jag tycker och vara ärlig både mot "honom" och mot mig. Nu ska jag våga chansa och le mot lyckan när han ler mot mig. Tar det lugnt och känner mig för lite trevande. Jag ska inte stressa, det får bli som det blir. Är det rätt eller är det fel? Vet inte. Ska börja tänka på mig själv iaf.

Så får vi se vad som händer...

18 kommentarer:

Annika sa...

Klart du ska tänka på dig själv. Blir jätteglad när jag läser detta. Säger bara:YOU GO GIRL!
/Säterannika :-)

CiCCi sa...

SäterAnnika: hahaha, vilken härlig kommentar. Det känns konstigt att tänka på sig själv. Konstigt och ovant men bra. Kram

Mari sa...

Bra jobbat tjejen. Du har kommit långt på din väg.
Alla gör vi fel och misstag, det finns nog ingen enda person som är perfekt. I så fall skulle jag villa träffa den. Och du är en helt underbar tjej så du kan gott vara dig själv.
När det gäller ärlighet så varar den ju längst. Är du den du är från början så vet ju personen i sig vem det är han får.
Nu får jag nog göda mina kids.
Ha det gött!!

Kramis

Sabina sa...

Något som känns bra och får dig att må bra KAN bara inte vara fel.
Sen hur allt går i längden, det får tiden utvisa. MEN det är för härligt att höra dig säga dessa ord.
Å ja du har trots allt en del att tacka T för, du har lärt dig att man "tar ingen skit", det är nu mera du, jag och Grynet;)
Love yha.
Puss

Olle sa...

Meh! Annika snodde ju min kommentar!=)

Då kör jag:

GOOD FOR YOU!

...istället!=)

CiCCi sa...

Mari: Tack. ja jag har nog gått länge på den där vägen med dom stora hålen. Nu har jag hittat en annan väg att gå och det känns väldigt bra.
Kramis

Sabina: Go Grynet!! Det känns bra än så länge och jag har bestämmt mig att nu tar jag ingen skit mer! That's it! Kram på dig min älskling

Caesar sa...

Härligt att läsa att du är glad ,önskar dig all lycka du är en super go tjej :-) som gör andra glad och därför förtjänar du att vara glad och lycklig.
Kram

CiCCi sa...

Olle: Jamen eller hur!! (missade din kommentar igår, kanske du lämna samtidigt som jag svara)

Caesar: Välkommen in här hos mig. Det var kul att du tittar in och lämnar en kommentar. Tack för dom rara orden. Det värmde. ;-) Kram

Vera sa...

Låter som en vettig och sund inställning! Men så är du ju en himla vettig människa oxå :) Din tur att må bra nu! Hoppas och tror!Kramar!

Anonymous sa...

Jag är helt övertygad om att det inte kan bli "fel", så länge du mår bra av vad du än gör..... lycka till..... jag vill gärna se dig i partyfejset igen!!!! Kram Petra

Cisse sa...

Gumsan
Annika sa nog allas vår kommentar
GO baby GO........

Du e´ju bäst. Så gå på din magkänsla du vackra tjej, våga vinn. Livet är för kort för annat.

Jag kommer alltid stå och heja på dig

pussar

CiCCi sa...

Vera: Hej snygging. Att du tittar in! Vi ses väl snart va? vad snäll du är som håller och tror på mig. Kramis

Petra: Och just nu mår jag väldigt bra! Kramis

Cisse: Ja det var väldigt bra sagt av Annika. Och tack för dom hejar ropen och det känns toppen att du håller på mig. Det känns tryggt. Kramar och pussar

Vera sa...

Jepp! See Ya very soon! Hoppas att E.. släpper taget lite om mig och mina 2, så man kan koppla av lite :) Kram på dig!

Jill sa...

Håller med tidigare här, något som får dig att må bra är rätt. Ta det lugnt och bara njut! Åh, vad glad jag är för din skull. Många kramar

Veronica sa...

Jag tror att man ska vänka sig vid att vara själv och trivas med sitt liv ensam innan man börjar involvera sig med nån annan. Bara vad jag tror.

CiCCi sa...

Vera: Jamen det får vi hoppas. Annars är du säkert välkommen ändå. :-) kramis

Jill: Lugnt är bara förnamnet. Skulle kunna träffa honom varje minut, men av olika skäl så går det ju inte. Tack, orden värmde. Kram

Veronica: Absolut. Håller med och jag har vant mig, tro mig. Har ju inte gjort som min man som lämnade mig för en annan. Så att jag överhuvudtaget tagit det här steget är stort. Har ju ändå varit ensam i en evighet.

Heléne sa...

Grattis!! Tänker på dig och önskar dig allt gott även om jag är dålig på att skriva på min blogg då vi har en annan nu... Tittar dock in här då och då! Stora kramar från Heléne

CiCCi sa...

Heléne: Hej på dig. Hoppas ni har det kanon fortfarande. Tack för lyckönskningen. Du är alltid välkommen in, när du vill! Kikar in ibland på din blogg för att se om du är tillbaka. Nån dag kanske. kram