söndag 11 januari 2009

Award, Arn och Tvlicens



*Det är med en stor ära som jag tilldelar Dig den här Awarden! Jag älskar att läsa Din blogg! Tack för att jag får följa Dig i Din vardag! Du har en underbar Mammablogg! Be Proud!*

Jag har fått den här fina Awarden av Duracellmamman, för att hon tycker att jag ska vara stolt över min underbara Mammablogg! Reglerna för Awarden är enkla. Jag som har mottagit Awarden, lägger upp den på min egen blogg, länkar till bloggen som jag har fått den ifrån. I min tur delar jag den vidare till ALLA Mammabloggar som jag tycker förtjänar den! Lämnar såklart ett meddelande inne hos Dem, om att de har fått den!

Det är med en stor Ära som jag ger den här Awarden vidare till:

Sabina
Monica
Helen
Jenny
Sandra

Och nu till nåt annat:
Arn Magnusson, jag säger bara Arn Magnusson. Slurp.
Förövrigt en fantastisk film. Kom på att av dom som berättat om filmen är de flesta män och förstår att den kanske inte så fantastisk då. Det händer inte så mycket, men åååå så romantisk den var. Lovely! Och spännande, och sorglig, och vacker och alldeles, alldeles underbar.

Ikväll ringde det på dörren och jag gillar inte att öppna egentligen för jag har inget titthål och det kan ju vara vilket troll som helst som står där. Men jag öppna iaf. Och nog var det ett troll. Han kom från radiotjänst.
- Hej Cecilia. Jag kommer till dig för att du inte har anmält tvinnehav.
- öh, öh, öh, ha den äran stammade jag. Oj då, när det har jag inte gjort. Inte tänkt på liksom.
- Nä men då hjälper jag dig med det. Nu får du hem en räkning. Grattis!

Tjohoo. Så nu vart det en liten rad till i budgeten dårå. Suck.
Jobbigt att vara så laglydig och så ärlig. Det tar på krafterna.

10 kommentarer:

Sandra sa...

Tack snälla!
Vad himla glad jag blev :)

Förstår att du inte blev lika glad av påringningen... surt...

*kram*

Jenny sa...

Oj! Gu tack :) Va glad jag blev!! Kram Jenny

Jill sa...

Du skulle ha nekat till innehav. ;)

kram

alexandra sa...

Du har en award inne hos mig.

Erik sa...

Vadå? Funkade inte "Öh, Öh...Ha den äran" som svar? Den funkar ALLTID hemma hos oss ;)

CiCCi sa...

Sandra: Det är du värd. Du har ju en riktigt härlig mammablogg. Nä, ok om han var en riktig pudding, men inte ens det. ;-) Kram

Jenny: Vassego. Den är du värd! Kram kram.

Jill: Jag är världens sämsta lögnare tyvärr, annars hade det varit ett alternativ. ;-) Kramis

Alexandra: åhå, spännande. Springer dit å kollar genast.

Erik: Nämen vad trevligt. Välkommen, välkommen! Nä konstigt va. Det såg ut som han tänkte gå på det, men icke. Akta er, han kanske kommer smygande nån kväll. Huvaligen. Kramkaramell.

Annika sa...

Ha ha ja du stumpan jag tycker nog att kommentaren var värd en guldbagge jag. Hi hi
Kram

CiCCi sa...

Annika: Jamen eller hur. :-D Kram kram

Jenny Penny Snigelslemmy sa...

Din bakgrund på bloggen. Den gula med de vita molnen, är den mysigaste jag sett! Var har du fått tag i den?

CiCCi sa...

Jenny Penny: Å tack och välkommen in till mig! Det värsta är att jag inte kommer ihåg var jag hitta den, men det var en sida med typ 100 olika bakgrunder. Får kolla upp det så återkommer jag. Välkommen åter.