fredag 10 augusti 2012

Tid

Jag trodde jag skrivit på bloggen häromdagen, men så såg jag nu att det var i söndags senast. Dagarna går verkligen fort och jag hinner eller orkar inte slå igång datorn ens. Tänkte lägga ut dagens outfit häromdagen men hann tydligen inte. Hon har så mycket fina kläder och vi hinner nästan inte använda allt hon fått. Snart är det dags för stl 56 och att lägga undan stl 50. Här kommer en bild istället på outfiten hon hade häromdan.

Byxorna kommer från gammelmormor och mössan och bodyn är ärvt från Systerysters lilla Emmy.

Igår blev J pappa på riktigt. Igår var vi till familjerätten och skrev under papper på att det är han som är pappan. Grattis älskade J!! Idag är sista semester dagen för honom och det känns nervöst inför nästa vecka att vara ensam hemma. Tonåringen är hemma iof, men utan pappan blir det inte riktigt som det varit. Men vi klarar oss hoppas jag.

Idag har vi varit och vägt Vanessa och hon lägger på sig och har nu gått förbi födelsevikten. 3960 gr väger hon nu och vi fick beröm av barnmorskan. Ersättning is the shit som min gode vän Sabina sa. Men jag ammar också. Och jag vill inte sluta även om det tär på psyket en aning att inte känna sig tillräcklig. På natten funkar det bra med amningen då är det tillräckligt och hon somnar om. Och hon har hela denna vecka sovit i sin säng. Duktiga föräldrar och duktiga Vanessa. Vi klappar oss på axeln.

Storebror har varit här i lite mer än en vecka. Frågade hur han tyckte att det varit innan han skulle tillbaka till sin pappa igen.
"Hon får väldigt mycket uppmärksamhet". Jag håller med. Det är inte som förut då jag kunde natta E. Läsa för honom och sitta hos honom en stund innan han somnade. Men jag orkar inte riktigt vara uppe så länge som han vill så jag går å lägger mig innan honom. Sen har jag inte kunnat göra så mycket skoj. Vi var till badet en gång och då var det bara en timme för sen måste jag hem till lillan igen. J åkte till Grönan och tog med sig systersonen Anton. Det var uppskattat, men jag hade såklart gärna varit med. Men han gillar henne.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå härligt med en uppdatering. Underbart att hon hår upp i vikt'!! Kanon fina kläder. Skönt att E fick gå på Grönan, nästa år är du oxå med ska du se.

Kärlek//Sabina

CiCCi sa...

Mmmm det är härligt när man hinner med att dela med sig av sin vardag. Får hoppas att jag har lite mer tid till sonen snart. Kraaaaaam vännen