torsdag 2 augusti 2012

Saker som är bra

Saker som händer med kroppen efter ett kejsarsnitt. Trodde jag hade svullna fötter under tiden jag var gravid, men se det var tydligen fel. Nu har jag haft svullna fötter. Jätte svullna!! Även benen. Det har inte sett riktigt klokt ut.


Men nu så har det lagt sig. Sen igår ser fötterna normala ut igen. Efter en natt som var helt bananas. Inte speciellt varmt men jag svettades som jag aldrig gjort förr. Men nånstans måste ju vattnet försvinna.


Så skönt att kunna ha annat på sig än ett par gigantiska foppatofflor som ser ut som ett par svarta ankfötter.

Mer saker som händer är att pappan ville visa hur stolt han är. Och då bjuder man in till fest. Så i tisdags kom här ungefär tjugo killar och fick en skymt av den vackra innan hon och mamman flydde till mormor och morfar. För säkerhetsskull tog vi med oss storebror också. Men se så mycket fina saker vi fick. Kläder och filtar. Hon kommer att vara såååå fin i alla dessa kreationer. Tack alla.


Och nu idag var vi och vägde Vanessa igen och nu har hon gått upp till 3700. Yeeeej!! Gu vad vi jobbat på bra hon och jag. Amningen funkar fortfarande inte speciellt bra, men ersättningen är ju en bra sak att ta till dagtid iaf. På natten nöjer hon sig bra med mig bara.

Det är saker som är bra.

2 kommentarer:

Dennis sa...

Synd att jag missade klädinsamlingen:) vi får ses snart

CiCCi sa...

Dennis, ni är så välkomna!!