måndag 20 augusti 2012

En månad

Igår fyllde Vanessa en månad. Kan ni fatta att det redan gått en månad. Jisses! Det går alldeles för fort. Var på bvc i fredags och vägde och mätte och då var hon 56 cm lång och väger nu 4,2 kg. Det går i rätt riktning, fortfarande med ersättning men också med amning. Vi firade igår med att köpa hem en prinsesstårta som det blev lite kvar av. Å jag som är så sötsugen hela tiden undrar om jag kommer kunna låta bli å äta av den idag....

Och i lördags höll morfar henne för första gången.

Idag är det dags att gå tillbaka till skolan igen för de större barnen. Tonåringen börjar gymnasiet och E börjar fyran. E var väldigt lättväckt och kom iväg i tid till skolan. Skönt. Men jag gissar att det snart bara blir svårare och svårare.
Undrar hur många gånger han ramlat denna sommar och skrapat sina ben. Igår var det dags igen och det bidde både knän och armbågar denna gång och det konstiga är att det var cykelns fel. Han bara cyklade och helt plötsligt ramlade han. Men lite synd var det allt om honom. Blödde och det sved och fullt av blåmärken överallt.

Han har gjort en skylt till sitt rum som jag tycker säger det mesta. Man får iaf inte gå in där hur som helst.


Just nu sover Vanessa och jag borde ju vila, men det borras en trappa ner så det blir nog inte mycket till vila. Suck.

Men, men, det ordnar sig säkert.

Inga kommentarer: