onsdag 11 juli 2012

Humörssvängningar

Börjar ruttna. Mitt humör går från "ooo me soooo happy" till "f"%#(=n" inom två minuter hela tiden och jag är så less. Så less på allt. Har kommit in i en svacka när det gäller pimpa boendet och att ta tag i saker som bara hela tiden går emot mig. Och höger sida är domnad för jämnan och kraften i höger hand är som bortblåst. Och ja, jag vet, det har med graviditeten att göra, men jag är så less. Inte på att vara gravid men på att svänga så här. Och inte ha någon ork till något. Inte kunna flytta en låda utan att få ont eller behöva be om hjälp hela tiden. Blä.

Har som lagledare i P02/03 uppdrag att redogöra för träningar och matcher så vi får in pengar till laget från förbundet. Och jag har dragit på det för jag har inte orkat och inte haft tid. Men nu kände jag att jag måste ta tag i det innan höstsäsongen drar igång. Å så funkar det inte. Precis som när jag skulle ta tag i vår hemsida för laget. Funkade inte och det tog tid innan jag fick hjälp att få det att funka. Så nu har jag fastnat igen och jag ger upp. Jag kommer nog inte fortsätta som lagledare för det funkar inte. Jag blir bara irriterad och sur.

Och det är inte mycket kvar alls för att få det här hemmet precis som jag önskar. Och jag önskar att det blir av innan bäbis kommer. Men just nu har lusten runnit ut och jag orkar inte se alla tavlor ligga och skräpa, lampor stå i kartong fortfarande och gardiner ligga i Ikeakasse och samla damm. Och det är skitigt på golvet så fötterna är svarta på kvällen. Och det är ingen ordning på alla papper vi samlat på oss under flytten. Allt från räkningar till annat viktigt som ska sorteras och in i pärmar. Och alla dessa måsten bara ökar. Och ska man ha något hittar man det inte.

Så idag flyr jag härifrån. Jag åker till världens bästa Sabina. Hon kan få mig på bättre humör. Och så blir det hämtning av barnvagn ikväll. Så där, två positiva saker som händer iallafall.

5 kommentarer:

Sabina sa...

Hjärtis klart det blir en najs dag och det är ju inte så konstigt att du mår som du gör. Även om det är trevligt att vara gravid så är det ännu bättre när det är över.

Ses snart.

Kraaaaaaaaam

Mari sa...

❤❤❤❤

CiCCi sa...

Sabina: Tack honey för att jag fick spendera 5 timmar hos dig. Hade massor mer energi när jag kom hem igen och det gick t om bra att byta lampa ;-) . Jag kommer snart tillbaka om inte du hinner före. Kraaam

Mari: Tack hjärtat. <3<3<3<3 tillbaka till dig.

Sabina sa...

Åååå va bra!!

Ja jag vill ju se nya boendet oxå, så kanske jag kan hinna före;))

Kraaaaaaaam

CiCCi sa...

Du är så välkommen! :-D
Kraaaam