lördag 23 juni 2012

Härlig midsommar

Vilken härlig dag det blev igår. Vi kunde inte ha mer tur med vädret och det blev träffar med en massa härliga människor och vänner. Och jag skulle inte göra mer än dekorera parken och vägen till parken och inte ensam heller utan med en massa snälla underbara föräldrar i fotbollslaget. Men så saknades det lite hjälp i parken vid popcornmaskinen. Och det är ju helt omöjligt att säga nej. Går inte. Å just när frågan kom tänkte jag att det kändes helt ok. Men efter en timme var jag helt slut. Magen värkte och benen var svullna och jag ville bara hitta en säng å lägga mig ner.

Och för att inte tala om idag. Händerna är sååå svullna och jag vill bara sova. Ändå har jag sovit mer än 9 timmar. T om näsan är svullen. Och igår fick jag höra att man kunde se på läpparna att det närmar sig förlossning. Hade inte hört det förut men tydligen blir även dom svullna och det stämmer. Läpparna är svullna. Svettas gör jag också. Nej idag är jag slut och som tur är har vi ingenting på agendan. Jag får ligga ner idag och svettas och vara svullen.

J var ganska sur på mig igår när jag sa att jag skulle stå i popcornen. "Klaga inte på mig nästa gång jag jobbar och inte är hundra procent". Men det går inte att säga nej i det här lilla samhället. Speciellt inte i den här familjen. Man ställer upp oavsett hur man mår. Isåfall får man åka bort.

Och jag behövde ju inte stå där hela dagen. Blev avbytt efter en timme och satte mig på en bänk och njöt av en chokladboll och festis i solskenet. Tittade på alla glada midsommarfirare som dansade runt midsommarstången och skrattade. Underbart. Vilken härlig dag!

7 kommentarer:

Mamma sa...

Svullna läppar, har aldrig hört att det har något med barnafödande och göra och inte kan jag komma ihåg att jag hade det när jag gick med dig och syster din. Man kan nog lägga in vad som helst i att vänta barn nu för tiden. Kram

CiCCi sa...

Hade heller aldrig hört det, men det kanske stämmer.Kram kram

Anonym sa...

Jo då svullna läppar kommer med paketet;) jag Me hade;) men det är ju bara snyggt Såatte.

Härligt att du hade en sådan underbar dag.

Vila NU!!!

Kraaaaaaaaam//s

Anonym sa...

Hallå där, vilken familj pratar du om som man inte kan säga nej till? Hoppas verkligen inte att det är den familj som jag tillhör?
Lilla gumman - du är för bövelen trettio----piiip--- år nu - du bestämmer väl själv över ditt liv och säger nej till det du inte vill och kan göra? Skyll inte på att det inte går att säga nej - det är du själv som bestämmer att det är så, ingen annan, vad ska de göra i det lilla samhället/familjen som du beskriver - utvisa dig från gemenskapen för att du inte ställer upp i popcorn-maskinen??? Dags att morska upp sig på gamla dar - eller hur?
Kram till min älskade lillasyster från Syster Yster

Anonym sa...

PS. Här kommer en inbjudan hem till oss på midsommarfirande redan nu för nästa år så slipper du vara hemma med dåliga samvetet :-) DS.

CiCCi sa...

Sabina: Större bröst och större läppar. Bättre än botox. ;-) Kram på dig.


Systeryster: Skyller inte på nån annan än mig själv att jag inte kan säga nej. Har ändå sagt nej till ganska mycket så lite duktig är jag allt. ;-)
Inbjudan ser mycket trevlig ut. :-)

Kraaaaam

Anonym sa...

Ha, ha, låter bra det :-) Kram kram! //M