fredag 15 juni 2012

Försäkringskassan, vilket skämt

Jag har en månadslön med mat-tillägg. Mat-tillägget har jag räknat med i min inkomst när jag räknar ut min årsinkomst vad det än gäller. Både till fritidsavgift och till Försäkringskassan. Jag skattar ju för båda så det är ju det som står i min årsinkomst vid t ex deklaration. Igår fick jag ett brev från Försäkringskassan där det stog att det inte räknas som sjukdomsgrundande inkomst. Så helt plötsligt fick jag en lägre månadsinkomst.  Och när jag ringde idag skulle jag tydligen vara glad att dom inte gör något i efterhand nu när det uppdagats att jag fått ut för en högre inkomst.  Ja men visst, tack ni hyggliga för att jag slipper återbetala flera tusenlappar.

Så gott folk. När chefen säger "här hos oss får du lön plus matbidrag" är det bara ett sätt att få det att låta bra. Men det är skit! Jag tänker banne mig inte gå med på det nästa gång jag byter jobb.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Fk kan ta sig i brasan!!
Ädel har jag alltid tyckt. PANG!!

CiCCi sa...

Japp, i brasan!!